Είναι λιτός, σχετικά μικρός, βρίσκεται σε μία αγροτική περιοχή της Ιαπωνίας, αλλά ακόμα κι έτσι, κατέχει μία παγκόσμια πρωτιά καθώς είναι ο πρώτος τρισδιάστατα εκτυπωμένος σιδηροδρομικός σταθμός στον κόσμο, ο οποίος χρειάστηκε μόλις έξι ώρες για να «κατασκευαστεί» αντικαθιστώντας μια γερασμένη ξύλινη κατασκευή.

Ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός, που μοιάζει με υπόστεγο κήπου, χτίστηκε στην αγροτική Arida, νότια της Οσάκα, με 3D εκτυπωμένα καλούπια από κονίαμα, τα οποία παραδόθηκαν με φορτηγά για να συναρμολογηθούν.

Η συναρμολόγηση με γερανούς έγινε κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεταξύ της αναχώρησης του τελευταίου τρένου και της άφιξης του πρώτου το επόμενο πρωί. Η τελική κατασκευή έχει ύψος 2,6 μέτρα, εκτείνεται σε έκταση 100 τετραγωνικών μέτρων και είναι κατασκευασμένη από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Η σιδηροδρομική εταιρεία West Japan Railway Company (JR West) ανέφερε ότι ο σταθμός που ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα είναι ο πρώτος του είδους του στον κόσμο. Η περιοχή Arida είναι ένα τοπικό αλιευτικό λιμάνι γνωστό για την εκπληκτική οροσειρά του, ενώ ο σταθμός διατηρεί τα χαρακτηριστικά που έχουν τα κτίσματα της περιοχής, σύμφωνα με τον Independent.

Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της συρρίκνωσης του εργατικού δυναμικού λόγω της γήρανσης της κοινωνίας και των λιγότερων επιβατών στα αγροτικά δρομολόγια, η παραδοσιακή κατασκευή θα χρειαζόταν περισσότερους από δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και θα είχε διπλάσιο κόστος, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η Serendix, η ιαπωνική στεγαστική εταιρεία που συνεργάστηκε με τους σιδηροδρόμους της Δυτικής Ιαπωνίας για το έργο, αναφέρει ότι η νέα δομή αποτελείται από τέσσερα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της οροφής και των τοίχων, και είναι αντισεισμική, παρόμοια με εκείνη των σπιτιών από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Ενώ το ίδιο το κτίριο έχει ολοκληρωθεί, πράγματα όπως τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και οι αναγνώστες καρτών εξακολουθούν να εγκαθίστανται και ο σταθμός αναμένεται να ανοίξει για το κοινό τον Ιούλιο του 2025.

Αφού ολοκληρωθεί το εσωτερικό της δομής και τοποθετηθεί μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων, η ξύλινη κατασκευή που εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό για περισσότερα από 75 χρόνια θα κατεδαφιστεί.

«Κανονικά, χρειάζονται περίπου δύο μήνες για να κατασκευαστεί ένα κτίριο σταθμού της ίδιας κλίμακας, οπότε θεωρήσαμε ότι η ταχύτητα ήταν μεγάλο πλεονέκτημα», δήλωσε υπάλληλος του σιδηροδρόμου.

Η διαδικασία εκτύπωσης των τμημάτων και η ενίσχυσή τους με σκυρόδεμα διήρκεσε επτά ημέρες σε εργοστάσιο του Κουμαμότο. Στη συνέχεια, αυτά μεταφέρθηκαν περίπου 800 χιλιόμετρα μακριά για να συναρμολογηθούν με τη βοήθεια γερανού.

Ο μικρός, μη επανδρωμένος σταθμός Hatsushima εξυπηρετεί τη γραμμή Kisei Line, η οποία εκτείνεται κατά μήκος της χερσονήσου Kii. Χτίστηκε το 1938, αλλά ο σταθμός ηλεκτροδοτήθηκε μόλις το 1978.

Όπως και άλλοι αγροτικοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, η χρήση του μειώθηκε μεταξύ 1987 και 2023. Ο σταθμός Hatsushima χρησιμεύει επίσης ως πύλη προς την Jinoshima, ένα ακατοίκητο νησί όπου οι ντόπιοι πηγαίνουν μόνο για κολύμπι και κάμπινγκ.