

«Καθαρίζει ο ορίζοντας», εξ όσων τουλάχιστον προκύπτει από πρόσφατη αναφορά της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την υπογραφή των συμβάσεων αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία, τόσο στο οδικό όσο και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για εργολαβίες συνολικού ύψους 1,35 δις ευρώ (οδικά έργα 900 εκατ. και σιδηροδρομικά ύψους 452 εκατ.) που έχουν αναλάβει οι ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ, για την αποκατάσταση των φθορών σε βασικές υποδομές, λόγω των κακοκαιριών Daniel και Elias προ δύο ετών. Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε τηλεοπτική του παρουσία, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για τις συμβάσεις. Ως εκ τούτου, πλέον, μπορούν να υπογραφούν, κυρίως όμως, το ζητούμενο είναι να εκκινήσουν τα έργα, κάποια εκ των οποίων έχουν συγκεκριμένο «σφιχτό» χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους της τάξεως των 15 μηνών.
Επί της ουσίας, αυτό αφορά κυρίως στα σιδηροδρομικά έργα, προφανώς όσα συνδέονται με το χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Βέβαια, μένει να φανεί κατά πόσο θα «τρέξουν» γρήγορα οι διαδικασίες, καθώς υπήρξαν αναφορές ακόμα και για υπογραφές έως την περίοδο του Πάσχα και περί εκκίνησης των έργων ακολούθως, σε άμεσο ορίζοντα, κάτι όμως που μένει να επιβεβαιωθεί.
Ειδικότερα, και σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, βάσει αποφάσεων από την (προηγούμενη) ηγεσία του υπουργείου, περίοδος από 15, για τα σιδηροδρομικά, έως 48 μήνες για τα οδικά, από την υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί, για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία, όσον αφορά σε αυτά που θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Για αυτά που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης η προθεσμία υλοποίησης είναι έως το καλοκαίρι του 2026.
Στα οδικά έργα οι επεμβάσεις θα υλοποιηθούν στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου, Ρήγα Φεραίου, Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων, Πύλης, Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων, Καρδίτσας, Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, καθώς και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας συντήρησης υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στα σιδηροδρομικά έργα οι επεμβάσεις θα υλοποιηθούν στις σιδηροδρομικές γραμμές: Δομοκός – Κρανώνας του άξονα Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος.