Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Την έκδοση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από συναρμόδια υπουργεία (π.χ. Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος κ.α.) αναμένει η κοινοπραξία ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, παραχωρησιούχος της μεγάλης επένδυσης στο Θριάσιο για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου ύψους 260 εκατ. ευρώ. Θεωρητικά, αυτό αποτελεί και την τελευταία σημαντική θεσμική εκκρεμότητα επί της ουσίας για το σχήμα, που έχει ήδη προχωρήσει άλλες ενέργειες (άδειες, μελέτες κ.α.), έχει «κλειδώσει» αμερικανική χρηματοδότηση, όπως, κατά τα φαινόμενα, και τον κατασκευαστή.

Στη Δυτική Αττική πρόκειται να κατασκευαστεί το πιο σύγχρονο και περιβαλλοντικά βιώσιμο εμπορευματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους 265.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Ακόμα, το Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να είναι και παραγωγός πράσινης ενέργειας, θα ανακυκλώνει όλα τα διαχειριζόμενα ύδατα, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου του για βιώσιμη ανάπτυξη. Η επένδυση θα προχωρήσει με ξένα κεφάλαια 200 εκατ. και ίδια ύψους 60 εκατ. ευρώ, με την Goldair να έχει κλείσει και συμφωνία χρηματοδότησης με την αμερικανική, κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Ανάδοχος – κατασκευαστής αναμένεται να «κλειδώσει» προσεχώς, ήδη υπάρχουν πολύ προχωρημένες επαφές αλλά μάλλον δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες. Με τα παλιότερα δεδομένα, η έναρξη των εργασιών είχε προγραμματιστεί για το 2025 με περίπου 4ετή ορίζοντα ολοκλήρωσης, για το σύνολο της ανάπτυξης.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.