
Η επέκταση σε νέα καινοτόμα προϊόντα με την αξιοποίηση του εργοστασίου στις Αχαρνές Αττικής αποτελεί βασικό στόχο της διοίκησης της χανιώτικης εταιρείας «Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του παξιμαδιού και πλέον κάνει σημαντικά βήματα στην κατηγορία των σνακ, σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης στην Αθήνα, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Ελένη Τσατσαρωνάκη.
Το εργοστάσιο, έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής απέκτησε η οικογένεια Τσατσαρωνάκη τον Μάιο του 2021 μέσω πλειστηριασμού έναντι τιμήματος 6,2 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ανακατασκευής της βιομηχανικής μονάδας εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς με την επένδυση να αγγίζει τα 3,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας, μέχρι τα τέλη Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταφορά της διανομής και logistics ενώ μέχρι το Φθινόπωρο θα παραδοθεί και το υπόλοιπο εργοστάσιο ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία του. Σύμφωνα με την κυρία Τσατσαρωνάκη, η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας θα δώσει την δυνατότητα στην εταιρεία να αναπτύξει περαιτέρω την παραγωγή και να εστιάσει στις εξαγωγές.«Με την λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές θα μπούμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών της εταιρείας, το 2023 έκλεισε με αυξημένο τζίρο κατά 4,5%-5% και καθαρές πωλήσεις στα 12 εκατ. ευρώ και κερδοφορία περί τα 2,5 εκατ. ευρώ ενισχυμένη κατά περίπου 10% σε σχέση με το 2022. Οι επιδόσεις της εταιρείας το 2024, σύμφωνα με την διοίκηση, ήταν θετικές με τον τζίρο να κλείνει στο +3,5% περίπου στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ εφέτος «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης +15% σε όγκο και αξία. Όπως αναφέρθηκε, την τελευταία τριετία δεν έχει γίνει καμία ανατίμηση στα προϊόντα παρά τα αυξημένα κόστη από τις πρώτες ύλες, την ενέργεια κ.ά. Αυτή η πολιτική αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025.
Την ίδια ώρα η διοίκηση εστιάζει στην παραγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων, καθώς επίσης και στην παραγωγή νέων κωδικών της σειράς «Δαγκωτό» (σνακ με βάση το παξιμάδι) με την έμφαση ειδικά για αυτό το προϊόν να δίνεται στις εξαγωγές. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αποτελούν περίπου το 7% του τζίρου της εταιρείας και πραγματοποιούνται κυρίως προς τις χώρες όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο (ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς κ.ά).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το μερίδιο της εταιρείας στα παξιμάδια με το brand «το Μάννα» ανέρχεται σε 30%. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο που φτάνει στο 28%. Μάλιστα σε έρευνα 1.000 καταναλωτών για τις τάσεις και τις συνήθειες στην κατηγορία παξιμαδιών που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο 2025, «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη κυριαρχεί σε αυθόρμητη γνώση καθώς και σε συνολκή γνώση με περισσότερους από 9/10 χρήστες της κατηγορίας να την γνωρίζουν και με τη δεύτερη μάρκα να βρίσκεται αρκετά πίσω. Διακρίνεται για την ποιότητα, τη γεύση, την πληρότητα γκάμας, την εμπιστοσύνη, την εξειδίκευση, την αυθεντικότητα και την ευρεία διανομή.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1948 με τη δημιουργία ενός φούρνου από τον Χαρίτο Τσατσαρωνάκη ο οποίος τοποθέτησε τη φράση «Το Μάννα» στο όνομα της οικογενειακής επιχείρησης. Το 1960 ο γιος του, Νίκος πήρε το τιμόνι της επιχείρησης και έφερε τα παξιμάδια σε χαρτοσακούλα στην Κεντρική Αγορά των Χανίων. Το 1968 τα παξιμάδια «Το Μάννα» τοποθετήθηκαν ως συσκευασμένο προϊόν στα σούπερ μάρκετ της Αθήνας. Το 1985 τέθηκε σε λειτουργία στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Πλάτανο, ο μεγαλύτερος για την εποχή περιστροφικός φούρνος αρτοποιίας, οδηγώντας την παραγωγή σε άλλο επίπεδο.
Το 1986 τα παξιμάδια της εταιρείας εξάγονται στη Νέα Υόρκη και το 2001 στην Αυστραλία. Το 2015 η εταιρεία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται και σε άλλες κατηγορίες αρτοπαρασκευασμάτων και δύο χρόνια μετά δημιούργησε το κέντρο διαμετακόμισης και εφοδιασμού στη Θεσσαλονίκη.