Πηγή Εικόνας: https://media.renaultgroup.com/autonomous-vehicles-for-public-transportation-the-growing-interest-of-local-authorities-and-mobility-operators-in-renault-groups-approach/?lang=eng

Δωρεάν μετακινήσεις με το λεωφορείο είχαν τη δυνατότητα να κάνουν όσοι βρέθηκαν στη Βαρκελώνη στα μέσα Μαρτίου. Το νέο, όμως, σε αυτή την ιστορία είναι ότι το συγκεκριμένο λεωφορείο που έκανε τα δωρεάν δρομολόγια δεν είχε κανέναν στο τιμόνι.

Το όχημα, ένα minibus, απομακρύνεται από τη στάση, φρενάρει πριν αλλάξει λωρίδα και κατηφορίζει σε μία από τις λεωφόρους της πολύβουης ισπανικής πόλης. Έχει επιβάτες, όπως όλα τα λεωφορεία, αλλά δεν έχει κανέναν οδηγό.

Το αυτόνομο όχημα της Renault εκτελεί μια κυκλική διαδρομή 2,2 χιλιομέτρων με τέσσερις στάσεις στο κέντρο της Βαρκελώνης και οι πιο τολμηροί επιβάτες μπορούν να το χρησιμοποιήσουν δωρεάν.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάστηκε με την WeRide, εταιρεία που ειδικεύεται στα αυτόνομα οχήματα, για την κατασκευή του πρωτοτύπου. Το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό παρουσιάστηκε αρχικά το 2024 κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Open, αλλά τώρα βγήκε κανονικά στους δρόμους. Πέρα από τη Βαρκελώνη δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βαλάνς της Γαλλίας και στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης.

Μεταξύ των επιβατών στην ισπανική πόλη ήταν και ο Pau Cugat που επιβιβάστηκε για μια σύντομη βόλτα κατά μήκος της λεωφόρου Passeig de Gracia. «Μόλις περάσαμε από ένα κανονικό αστικό λεωφορείο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και σκέφτηκα: «Κοιτάξτε, υπάρχει ένα λεωφορείο του παρελθόντος και ακριβώς πίσω του έχετε το λεωφορείο του μέλλοντος»», δήλωσε σύμφωνα με το ABC News ο 18χρονος φοιτητής.

Ταξί και λεωφορεία χωρίς οδηγό δοκιμάζονται από εταιρείες σε άλλες πόλεις, από το Σαν Φρανσίσκο έως το Τόκιο. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας εξελίσσεται στην Ευρώπη η οποία υστερεί γενικά σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα στην τεχνολογία οχημάτων χωρίς οδηγό, όπου οι εταιρείες ανταγωνίζονται σκληρά για να προηγηθούν.

«Οι ΗΠΑ πειραματίζονται πολύ με αυτόνομα οχήματα, το ίδιο συμβαίνει και στην Κίνα», δήλωσε στο Associated Press ο Patrick Vergelas, επικεφαλής των έργων αυτόνομης κινητικότητας της Renault.

«Μέχρι τώρα δεν έχουμε πολλά στην πραγματικότητα στην Ευρώπη. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να δείξουμε ότι αυτό λειτουργεί και να προετοιμάσουμε την Ευρώπη για αυτή τη διαδρομή στις δημόσιες συγκοινωνίες».

Το ηλεκτρικό λεωφορείο μπορεί να διανύσει 120 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση και να φτάσει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι εξοπλισμένο με 10 κάμερες και οκτώ lidars (συστοιχίες αισθητήρων) που το βοηθούν να πλοηγείται στους δρόμους που είναι γεμάτοι με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και πεζούς. Σύμφωνα με την εταιρεία, το λεωφορείο είναι σε θέση να κινείται με ασφάλεια σε μια δεδομένη πορεία μέσα σε ένα πολυσύχναστο κέντρο της πόλης, όπως αυτό της Βαρκελώνης.

Ο Carlos Santos, της ομάδας αυτόνομης οδήγησης της Renault, μιλώντας για τις αντιδράσεις των πολιτών ανέφερε: «έχουμε δει πολλές συμπεριφορές. Κάποιοι χαμογελούσαν, άλλοι άρχισαν να κλαίνε, να φωτογραφίζονται ή ακόμη και να προσπαθούν να ανοίξουν τις πόρτες».

Οι αξιωματούχοι της πόλης της Βαρκελώνης δήλωσαν ότι δεν είχαν αναφορές για ατυχήματα που προκλήθηκαν από το πρότυπο αυτό λεωφορείο

Σύμφωνα με τη Renault, στη Γαλλία, κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις Roland-Garros 2024, τα αυτόνομα λεωφορεία δοκιμάστηκαν σε ανοιχτούς δρόμους μεταφέροντας 700 άτομα και καλύπτοντας 1.000 χιλιόμετρα.

Παρόμοια δοκιμή με τη Βαρκελώνη εξελίσσεται έως τις 19 Απριλίου στη Βαλένθια, όπου στόχος είναι από τον Ιούλιο να τεθεί σε εμπορική λειτουργία γραμμή που θα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης με το επιχειρηματικό πάρκο Rovaltain.