
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μέσα στο δεύτερο 6μηνο του 2025 αναμένεται να «βγει» από το Υπερταμείο ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση των επιπλέον 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, όπως τουλάχιστον εκτιμούν κύκλοι της αγοράς.
Πρόκειται για το «πακέτο» των αερολιμένων Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Ηδη, ο τεχνικός σύμβουλος φέρεται εντός του Φεβρουαρίου 2025 να παρέδωσε στο Υπερταμείο την τεχνική καταγραφή και επισκόπηση κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά (technical due diligence), ενώ, έως τα τέλη Μαρτίου 2025, και εφόσον δεν έχουμε κάποια αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να καταρτιστεί η μελέτη που θα περιλαμβάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις ανά αεροδρόμιο, καθώς και τα προβλεπόμενα εκτιμώμενα έσοδα/έξοδα σε βάθος 30 ετών, μαζί με τις εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση. Αυτά τα στοιχεία κατά βάση θα «βγάλουν» και το χρηματοοικονομικό μοντέλο του διαγωνισμού.
Πρόσφατα, η διοίκηση (προηγούμενη) του Υπερταμείου είχε αναφέρει ότι στόχος είναι στο τέλος του 2027 να έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Τα περιουσιακά στοιχεία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο». Ηδη έχουν γίνει αυτοψίες, ενώ, αναμένονταν στοιχεία από την ΥΠΑ. Κατά τα φαινόμενα θα πάμε σε κάποιου είδους παραχώρηση όπου θα αναζητηθεί ένας operator, ενώ, σε τουλάχιστον ένα αεροδρόμιο, αυτό της Νέας Αγχιάλου, εξετάζεται η χρήση cargo.
Ενδεχομένως το Υπερταμείο να διατηρήσει κάποιο μειοψηφικό μερίδιο στο επενδυτικό σχήμα της παραχώρησης. Λογικά, καθώς κάποια αεροδρόμια έχουν χαμηλή κίνηση, θα προβλεφθεί και δημόσια επιδότηση.