Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Με τη συμμετοχή των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN προχωρά στο τελικό στάδιο ο διαγωνισμός για την κατασκευή, λειτουργία και διαχείριση του «Κάθετου Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κήρυξε την ολοκλήρωση της φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου, στην οποία συμμετείχαν τα παραπάνω σχήματα, με τον όμιλο AKTOR να μην δίνει το παρών σε αυτό το στάδιο. Πλέον, και αν δεν προκύψει κάποια ένσταση από τους συμμετέχοντες εντός του προβλεπόμενου 10ημέρου, αναμένεται ο διαγωνισμός να περάσει στην τελική φάση, δηλαδή στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, σε ημερομηνία που θα ορίσει προσεχώς η αναθέτουσα αρχή.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα από τα δύο οδικά έργα που προωθούνται στην Βόρεια Ελλάδα μέσω μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιου και ιδιωτικού Τομέα. Το άλλο έργο είναι η «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Και αυτό είχε περάσει στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και αναμένονται εξελίξεις.

Αναφορικά με το έργο «Δράμα – Αμφίπολη», αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.