Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Αναβιώνει, όπως φαίνεται, ένα έργο που έχει μείνει στο «συρτάρι» εδώ και πολλά χρόνια, παρά το γεγονός ότι θεωρήθηκε ως ένα από αυτά που θα έδιναν κάποιες λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα κατά βάση στη Δυτική Αττική. Ο λόγος για τον γνωστό και ως «τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά». Σήμερα, στο υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα παρουσιάσει νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει και την εισήγησή του για τη δημοπράτηση του έργου σύνδεσης Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, εκτιμώμενου κόστους, με παλιότερα δεδομένα, περίπου 70 εκατ. ευρώ. Με την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή σύνδεση από την Αθήνα προς την περιοχή Σκαραμαγκά – Ασπροπύργου, την Ολυμπία Οδό, προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά. Βέβαια, η ολοκλήρωση των μελετών θα φέρει και επικαιροποίηση στο τεχνικό αντικείμενο και το κόστος του έργου.
Προς τα τέλη του 2024, σε παρουσία του σε forum για τα έργα (στο συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ), ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είχε αναφέρει ότι η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στόχος είναι να ολοκληρωθεί η κάλυψη της χρηματοδότησης το επόμενο διάστημα ούτως ώστε το έργο να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός των πρώτων μηνών του 2025 (στο 6μηνο).
Με την λειτουργία του θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και Λεωφόρου Σχιστού, ενώ θα υπάρχει επιλογή και προς την Περιφερειακή Αιγάλεω η οποία σήμερα είναι προσβάσιμη μέσω ενός δύσκολου οδικού δικτύου μέσα από τον Ασπρόπυργο. Επιπρόσθετα με τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά θα λειτουργήσει και η σήραγγα φάντασμα. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών.