Το Suzuki Vitara βρίσκεται στην αγορά περίπου 40 χρόνια και είναι αυτό που μύησε τους περισσότερους στην τετρακίνηση. Φυσικά με την πάροδο των ετών, η ιαπωνική εταιρεία μετάλλαξε τον αρχικό της χαρακτήρα και από καθαρόαιμα off-road οχήματα που έβγαζε αποκλειστικά πρόσθεσε στην γκάμα της και κόμπακτ SUV.

Το Vitara είναι ένα SUV που έχει μικρές διαστάσεις. Το μήκος του είναι 4,18μ., το πλάτος του 1,77μ και το ύψος είναι 1,60μ, ενώ το μεταξόνιό του βρίσκεται στα 2,50 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17,5 εκατοστά. Η καλή πορεία στον στίβο των πωλήσεων δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός, αφού αυτό είναι αποτέλεσμα της καλής ποιότητας κύλισης, της άνεσης και της προσιτής τιμής. Στοιχεία που αποτελούν τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του. Τώρα, στην γκάμα του προστέθηκε και υβριδική έκδοση 48V, καλωσορίζοντας τις απαιτήσεις της νέας εποχής.

Εξωτερικά το ιαπωνικό μοντέλο ανανέωσε ελαφρώς την εξωτερική του εμφάνιση. Ανασχεδιάστηκε το μπροστινό τμήμα. Συγκεκριμένα άλλαξε ο εμπρός προφυλακτήρας, οι γρίλιες στην μάσκα οι οποίες έγιναν οριζόντιες, τα φωτιστικά σώματα έγιναν λεπτότερα και σ’αυτά ενσωματώθηκαν τα φώτα ημέρας, ενώ έγιναν λειτουργικότεροι οι αεραγωγοί, οι οποίοι πλέον προσφέρουν καλύτερη αεροδυναμική. Στο πλάι εντύπωση προκαλούν οι νέοι τροχοί, η μεγάλη ακμή που ξεκινάει από μπροστά και καταλήγει στο πίσω φτερό, το οποίο είναι πλέον αρκετά φουσκωμένο. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και ο νέος προφυλακτήρας.

Στο εσωτερικό έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές. Υπάρχει ο κλασικός πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα και την έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του, αλλά η οθόνη των 7 ιντσών του infotainment έχει αντικατασταθεί από μία νέα οθόνη αφής 9 ιντσών. Αυτή έχει νέο λογισμικό, αλλά δεν είναι τόσο γρήγορη. Παράλληλα υπάρχει σύστημα πλοήγησης, καθώς και μια κάμερα οπισθοπορείας που κάνει την ζωή του οδηγού ευκολότερη. Παράλληλα, το infotainment, σε συνεργασία με τη νέα εφαρμογή της εταιρείας (Suzuki CONNECT) μπορεί να εμφανίζει στην οθόνη του αυτοκινήτου διάφορες ειδοποιήσεις, ενώ δίνει και τη δυνατότητα στον χρήστη του οχήματος μέσω τηλεφώνου να παρακολουθεί το αυτοκίνητο εξ αποστάσεως, να βλέπει που είναι παρκαρισμένο, το ιστορικό οδήγησης, πότε πρέπει να γίνει συντήρηση ή αν υπάρχει κάποια βλάβη.

Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά στο πάνω μέρος, ενώ πιο κάτω γίνονται μαλακότερα. Έχουν καλή συναρμογή και σίγουρα έχουν κατασκευαστεί για να αντέχουν στον χρόνο. Υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον χειρισμό του κλιματισμού, γεγονός που αυξάνει την εργονομία του μοντέλου, ενώ η ηλιοροφή χαρίζει άπλετο φως στην καμπίνα.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 4,2 ιντσών που δείχνει την ροπή, την ισχύ του κινητήρα, την ενέργεια του υβριδικού συστήματος, τα σήματα κυκλοφορίας και άλλες σημαντικές και πρακτικές λειτουργίες. Ωστόσο είναι εξοπλισμένο με μια ευρεία γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, που συμβάλλουν στην προστασία των οδηγών και των επιβατών. Ο οδηγός και συνοδηγός έχουν στην διάθεσή τους δύο ποτηροθήκες και έναν ακόμη μεγαλύτερο εμπρός του κιβωτίου, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα και βοηθούν σε μεγάλα ταξίδια. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 362 λίτρα, μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο αποθηκευτικός χώρος φθάνει τα 1.119 λίτρα.

Η έκδοση που οδηγήσαμε είχε τον 1.4 BoosterJet απαρτίζεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται αποκλειστικά από ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής, ενώ ο μικρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει επιπλέον 17 ίππους και 50 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Το Vitara με το ήπιο υβριδικό 48V σύστημα ξεκινάει με χαρακτηριστική άνεση και σπιρτάδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κινητήρας έχει ροπή από τις χαμηλές στροφές, αλλά και στα λίγα κιλά που ζυγίζει(1.180 κιλά).

Η Suzuki κάνει λόγο για 5,3 λίτρα/100χλμ. σε μικτή χρήση. Στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 6,7 λτ/100χλμ. Τιμή που σίγουρα μας άρεσε και αποτέλεσε ένα ακόμη θετικό στοιχείο. Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, στα αρνητικά βάζουμε την αργή οθόνη αφής, το σαλόνι που θυμίζει αυτοκίνητο της προηγούμενης πενταετίας, αλλά και το γεγονός ότι δεν έχει φρέσκια σχεδίαση. Στα θετικά, μας ενθουσίασε ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας, με την σπιρτάδα και την ροπή του στις χαμηλές στροφές, η χαμηλή κατανάλωση και φυσικά η τιμή απόκτησής του. Αυτή ξεκινάει από τα 20.580 ευρώ για την βασική δικίνητη έκδοση GL με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V. Το μοντέλο της δοκιμής μας που ήταν η έκδοση GLX στοίχιζε 25.880 ευρώ.