Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων – συμβάσεων, μεταξύ των οποίων και ΣΔΙΤ (Fly Over) έχει «χτίσει» στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή η ΜΕΤΚΑ, του ομίλου Metlen, που πλέον, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος και CEO της METKA, κ Ντίνος Μπενρουμπή, μιλώντας σε σχετική ημερίδα για τις υποδομές της πόλης, έχει ανεκτέλεστο περίπου 1,5 δις ευρώ. όπως δε ο ίδιος προέβλεψε, «το 2025 τα αποτελέσματά μας θα είναι συγκρίσιμα με τους τρεις ανταγωνιστές μας», εννοώντας προφανώς τους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ.
Σε σχέση ειδικά με το FlyOver (ΣΔΙΤ αξίας 370 εκατ. ευρώ, συμμετοχή 50%-50% με ΑΒΑΞ), όπως σημείωσε, «αυτή τη στιγμή όλα τα μέτωπα άνοιξαν, με πολύ κόπο και χρόνο που χάθηκε, δουλεύουν 300-350 άνθρωποι σε ένα αρκετά στενό εργοτάξιο και καμιά 100 βαριά μηχανήματα. Το έργο προχωράει και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης το βλέπουν. Ο συμβατικός του χρόνος είναι κάπου μέσα στο 2027. Ο στόχος μας είναι να τον τηρήσουμε. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει πάρα πολύ στενή συνεργασία του Υπουργείου και όλων των άλλων φορέων». Πάντως, για το έργο σημείωσε ότι «το παρακολουθούν οι χρηματοδότριες τράπεζες, οι οποίες παρακολουθούν ακόμα και το πως αναπνέεις, το πως κατασκευάζεις, έχουν δικό τους τεχνικό σύμβουλο, ελέγχουν και χρονικά πως πηγαίνεις», πλην όμως, δεν έλειψαν τεχνικές δυσκολίες και καθυστερήσεις, προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητη η ισορροπία για την ολοκλήρωση του έργου. «Γίνονται προσπάθειες από εμάς, γίνονται και από το Υπουργείο. Το Fly Over έχει τεχνικές δυσκολίες, είναι μια γενική ανάπλαση όλης της Περιφερειακής. Δεν είναι απλώς η γέφυρα του Fly Over», εξήγησε ο ίδιος.
Αναφερόμενος στην επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ, υπενθύμισε ότι ο όμιλος έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος (με ΤΕΚΑΛ) και αναμένει να ξεκινήσει τις εργασίες. Όπως εξήγησε, αναμένεται το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο θα εγκρίνει όλο το χωροταξικό κομμάτι του λιμένος, το οποίο όπως όλα δείχνουν θα γίνει τον Ιανουάριο. «Είναι ένα έργο που πλησιάζει τα 200 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο κ. Μπενρουμπή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, και αναφορικά με τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση 17 νέων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΔΙΤ άνω των 159 εκατ., με ΦΠΑ, κοινοπραξία με ΑΤΕΣΕ), η σύμβαση έχει υπογραφεί πριν από 1,5 μήνα, μένουν να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα με την ΚΤΥΠ, που είναι ο κύριος του έργου. «Θέλω να πιστεύω ότι μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2025 θα μας δείτε εγκατεστημένους σε 17 εργοτάξια, να φτιάχνουμε 17 βιοκλιματικά σχολεία με χρόνο περάτωσης το τέλος του 2026», σημείωσε.
Πάντως, ο όμιλος φαίνεται να εξετάζει ένα ακόμα έργο που θα προχωρήσει στη Θεσσαλονίκη και με συνδρομή ιδιωτών (μάλλον παραχώρηση), αυτό της ανάπλασης της ΔΕΘ, για την οποία διαγωνισμός αναμένεται το 2025.