Πηγή Εικόνας: https://pixabay.com/el/photos/%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%af%ce%bd%ce%b7%cf%84%ce%bf-2862381/

Το 92% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδιάζει να αγοράσει ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα το επόμενο διάστημα, ενώ μόνο το 1% δήλωσε ότι θα αγόραζε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της μελέτης που πραγματοποίησε έρευνα της Global EV Alliance, αναλύοντας δεδομένα από περισσότερους από 23.000 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 18 διαφορετικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Καναδά, της Γαλλίας, της Ινδίας και της Βραζιλίας.

Οι αναλυτές της έρευνας διαπίστωσαν ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να επιμείνουν σε μια νέα ηλεκτρική επιλογή αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο -ακόμη και σε αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο, που θεωρείται περισσότερο οικολογικό, αλλά με χαμηλό κόστος κίνησης. Επίσης το 4% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επέλεγε ένα plug-in hybrid (PHEV), ενώ σημαντικότερος λόγος πίσω από την συγκεκριμένη απόφαση είναι το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (45%).

Οι βασικοί λόγοι για την επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εντοπίζονται στο γεγονός ότι είναι πιο φιλικά προς το κλίμα (40%), είναι καλύτερα για το περιβάλλον της περιοχής όπου κινούνται οι οδηγοί (32%), έχουν καλή οδηγική συμπεριφορά (21%) και έχουν χαμηλότερο κόστος συντήρησης (18%). Ένα ακόμη λόγος είναι ότι έχουν σχεδόν αθόρυβη και ομαλή οδήγηση.

Επίσης οι επιδοτήσεις που δίνουν οι κυβερνήσεις βοηθούν στις τελικές αποφάσεις των καταναλωτών, καθώς μπορούν να τα αποκτήσουν σε ακόμη πιο δελεαστικές τιμές. Με τις τιμές των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειώνονται σταδιακά τα τελευταία χρόνια, στο άμεσο μέλλον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερο προσιτά. Σύμφωνα με την κορυφαία εταιρεία ερευνών EV Rho Motion, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν νέο ρεκόρ τον Οκτώβριο, με πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις EV. Η Κίνα συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά με πωλήσεις 1,2 εκατομμυρίων EV, ενώ οι πωλήσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυξάνονται σταθερά (+9%) τα τελευταία χρόνια.