Για τις πρώτες μέρες λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, τη θετική ανταπόκριση που βρήκε από τον κόσμο της πόλης το σπουδαίο αυτό μεγάλο έργο αλλά και τις μελλοντικές επεκτάσεις του μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος. Όπως εξηγεί «προτεραιότητα έχει τώρα η επέκταση προς Καλαμαριά που θα έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 25 και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επεκτάσεις πρωτίστως προς τη δυτική Θεσσαλονίκη που τις έχει πιο πολλή ανάγκη ο κόσμος».
Ο κύριος Ταχιάος αναφέρεται και στα έργα στην Αττική σημειώνοντας ότι θα τεθεί υπό εξέταση η πρόταση που έχει γίνει για κατασκευή μεγάλο οδικού άξονα από την Ελευσίνα στην Οινόη, ο οποίος θα παρακάμπτει την Αττική.
Ακολουθεί συνέντευξη του Νίκου Ταχιάου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια:
E: Όλοι είδαμε την κοσμοπλημμύρα και την λαχτάρα του κόσμου της Θεσσαλονίκης για το μετρό. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας πόσος κόσμος έχει μπει μέχρι τώρα στο μετρό και ποια είναι η ημερήσια κυκλοφορία;
Α: Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μέσο μεταφοράς που περιμέναμε όλοι με μεγάλη ανυπομονησία, τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην υπόλοιπη χώρα. Είναι ένα καινούριο μέσο, με το οποίο οι πολίτες θα πρέπει να εξοικειωθούν. Γι’ αυτό και δώσαμε την δυνατότητα στον κόσμο, τις πρώτες τέσσερις ημέρες να κυκλοφορεί χωρίς να χρειάζεται να εκδώσει εισιτήριο. Ακόμα, δεν έχουμε ακριβή αριθμητική εικόνα των επιβατών από τις πρώτες ημέρες, καθώς τα στατιστικά στοιχεία βασίζονται στην επικύρωση των εισιτηρίων. Η απάντηση στην ερώτησή σας, όμως, είναι οι εικόνες που κυκλοφορούν στον Τύπο από τα πρώτα δρομολόγια. Οι συρμοί, επιβατικής ικανότητας 450 ατόμων ήταν πλήρεις και αν λάβουμε υπόψιν ότι γίνονταν δρομολόγια κάθε 3’, καταλαβαίνουμε ότι ο αριθμός μεγαλώνει αισθητά.
Ε: Εμφανίστηκαν κάποιες δυσλειτουργίες στην έκδοση των εισιτηρίων με τα αυτόματα μηχανήματα και την λειτουργία των πυλών;
Α: Το θέμα του εισιτηρίου του μετρό είναι ένα περίπλοκο εγχείρημα που απαιτεί πέραν της Ελληνικό Μετρό και της εταιρίας ΤΗΕΜΑ που έχει αναλάβει την λειτουργία του μετρό, την εμπλοκή κυρίως του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης που είναι η αρμόδια αρχή. Δυστυχώς, για το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είχαμε την δυνατότητα όπως συνέβη στην Αθήνα, να έχουμε ένα εναλλακτικό σύστημα κλασικού εισιτηρίου που να αναπληρώνει τις δυσλειτουργίες, οπότε η άμεση λειτουργία των εκδοτικών μηχανημάτων και των πυλών υπό πραγματικές συνθήκες, ήταν μονόδρομος. Λογικό είναι, τις πρώτες ημέρες να εμφανίζονται προβλήματα που ήταν αδύνατον να εντοπιστούν σε οποιαδήποτε τυπική δοκιμή. Δεν υπήρχε τρόπος να δοκιμαστεί ο εξοπλισμός υπό πίεση, ανάλογη με αυτή που υφίσταται από την συνεχή, καθημερινή πίεση. Λυπούμαι γι’ αυτό, ζητώ συγγνώμη και ξέρω ότι όλοι όσοι πρέπει, εργάζονται πυρετωδώς ώστε αυτά πολύ σύντομα να εκλείψουν. Και πάντως, με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, μέχρι το τέλος του μηνός, κάθε Παρασκευή από τις 6 το απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα, οι πύλες των σταθμών θα μένουν ανοιχτές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες της πόλης, η αγορά και οι πολίτες που θέλουν να ζήσουν το εορταστικό κλίμα του κέντρου.
Ε: Πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα της κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη από την μέχρι τώρα λειτουργία του μετρό. Λέγεται επίσης ότι μεταφέρεται πλέον η εμπορική κίνηση της πόλης από την Τσιμισκή στην Εγνατίας λόγω των σταθμών του μετρό;
Α: Είναι ακόμα πολύ νωρίς να μιλάμε για αυτές τις αλλαγές. Αν το μέσο δεν εδραιωθεί στην καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης, τα δεδομένα θα είναι ευμετάβλητα. Επομένως, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτά. Επίσης, θα χρειαστούμε λίγο ακόμα χρόνο και για την αναδιαμόρφωση των λεωφορειακών γραμμών που θα ενισχύσουν την αποσυμφόρηση των κεντρικών αρτηριών της Θεσσαλονίκης, ένα δυναμικό έργο το οποίο φέρει σε πέρας ο Τομέας Μεταφορών του Υπουργείου μας. Με την ολοκλήρωση των πρόσθετων αυτών μέτρων η εικόνα της κυκλοφορίας στην πόλη,θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο.
Ε: Υπήρξε κάποια κριτική ότι Θεσσαλονίκη απέκτησε μετρό αλλά δεν έχει σύνδεση με το αεροδρόμιο. Πότε προβλέπεται να γίνει αυτή η σύνδεση, πόσα χρόνια θα χρειαστούν;
Α:Η βασική γραμμή ήταν το πρώτο βήμα. Οι πρώτοι δεκατρείς σταθμοί είναι πραγματικότητα και, όπως είπατε κι εσείς, η λειτουργία τους αλλάζει τα δεδομένα στην κυκλοφορία των Θεσσαλονικέων. Σειρά έχει η επέκταση προς Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς, που θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που έρχεται. Ωστόσο, παρά την επιμονή πολλών για τη δρομολόγηση της γραμμής προς Αεροδρόμιο, πρέπει να ξεκαθαρίσω για ακόμη μία φορά ότι δεν είναι αυτή που θα πρέπει να προηγηθεί. Κι αυτό δεν καθορίστηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά από την ανάγκη του κόσμου, όπως αυτή εμφανίζεται στην Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Προτεραιότητα αποτελεί η Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και αυτό για έναν πολύ βασικό λόγο: η περιοχή αυτή είναι πολυπληθέστερη. Μέριμνά μας είναι πρωταρχικά η εξυπηρέτηση των κατοίκων και η βελτίωση της καθημερινότητάς τους και έπειτα η εξυπηρέτηση των επισκεπτών που σαφώς έχει και εκείνη μεγάλη σημασία. Ωστόσο, για τις δύο επεκτάσεις, προς Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και προς Αεροδρόμιο, δουλεύουμε ώστε να βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Ε: Ο Νίκος Ταχιάος ως βέρος θεσσαλονικιός πως αισθάνεται με την απόκτηση μετρό από την πόλη του μετά από τόσες ταλαιπωρίες το οποίο συμφωνώ και με κάποια γερμανικά μέσα είναι το τελειότερο στην Ευρώπη;
Α: Ως βέρος Θεσσαλονικιός, είμαι πάρα πολύ υπερήφανος για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν με ενδιαφέρει τι λένε οι Γερμανοί. Ξέρω τι νιώθουν οι Θεσσαλονικείς: Κι αν δεν είναι το τελειότερο Μετρό της Ευρώπης, είναι σίγουρα στις πρώτες θέσεις: υπερσύγχρονο, κομψό, ασφαλές και ταυτόχρονα, αναδεικνύει στους σταθμούς του το παλίμψηστο της πόλης μας, στο πέρασμα του χρόνου, από την ελληνιστική, την ρωμαϊκή, την βυζαντινή και την οθωμανική περίοδο μέχρι την σύγχρονη εποχή. Ένα πραγματικό διαμάντι που αντικατοπτρίζει την πόλη.
Ε: Μετά το μετρό Θεσσαλονίκης που θα λήξει τώρα η κυβέρνηση το βάρος της. Πιο μεγάλο έργο στην χώρα έχει τώρα σειρά να παραδοθεί;
Α: Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ρίχνει το βάρος της συμμετρικά σε όλα τα έργα που έχει εντάξει στον προγραμματισμό της. Αυτή τη στιγμή , υπάρχουν πολλά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν μόνο ένα από αυτά. Ήταν ένα στοίχημα το οποίο κερδήθηκε και πλέον, αποτελεί το success story της πόλης.
Συνεχίζουμε με έργα υποδομής σε όλη την επικράτεια και βασικό γνώμονα την βελτιστοποίηση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των Ελλήνων.
Ε: Που βρισκόμαστε κύριε υφυπουργέ με τα δύο μεγάλα έργα ανακούφισης του κυκλοφοριακού στόλο κάνω πεδίο Αττικής. Τον οδικό κόμβο στο Σκαραμαγκά και τον οδικό άξονα Ελευσίνα Οινόη που όπως λένε η συγκοινωνιολόγοι θα βγάλει πολλά φορτηγά εκτός Αττικής;
Α: Είναι αλήθεια ότι είναι μεγάλη η ανάγκη της Αττικής για αποσυμφόρηση. Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά είναι ένα έργο που θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πρωτεύουσα, μειώνοντας την κίνηση στον κόμβο της Λεωφόρου Αθηνών και της Λεωφόρου Σχιστού και δίνοντας επιλογές στους οδηγούς που κινούνται στο Θριάσιο Πεδίο. Αυτή τη στιγμή, στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της κάλυψης της χρηματοδότησής του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόη, είναι μία από τις τρεις Πρότυπες Προτάσεις που έχουν υποβληθεί από ενδιαφερόμενη εταιρία. Θα πρέπει ωστόσο να τονίσω ότι τον πρώτο ρόλο στην αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων έχει σαφώς η δημοσιονομική σταθερότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, η σχετική πρόταση θα τεθεί πολύ σύντομα υπό κρίση.
Η συνέντευξη του Στ. Καλαφάτη
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και για την πορεία υλοποίησης του project «30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030» μίλησε στο μεταξύ ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης, σε συνέντευξή του στην εφημερία «Today Press», μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Για την Κυβέρνηση και την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη παραμένει βασικό και μόνιμο πρόταγμα. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2025 τον οποίο συζητούμε στη Βουλή τις επόμενες ημέρες», ανέφερε ο κ. Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι πρόκειται για: «Προϋπολογισμό αισιοδοξίας με σαφές κοινωνικό πρόσημο που περιλαμβάνει 12 μόνιμες αυξήσεις αποδοχών και 12 μειώσεις φόρων και πιστοποιεί ότι η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει ν΄ αναπτύσσεται με ρυθμούς υψηλότερους του ευρωπαϊκού μέσου όρου, η ανεργία θα μειώνεται -500 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί την τελευταία 5ετία-, οι επενδύσεις, οι εξαγωγές αλλά και ο τουρισμός θα σημειώνουν σημαντική άνοδο. Στόχος είναι να έχουμε μέχρι το 2027 μια άλλη πολύ καλύτερη καθημερινότητα για κάθε πολίτη όπου κι αν ζει».
Αναφερόμενος στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης τονίζει: «Με το Μετρό η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μια νέα εποχή εξωστρέφειας και ανάπτυξης. Σηματοδοτεί ένα άλμα στο μέλλον για τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της. Ένα εμβληματικό έργο – ανάσα, το πιο σύγχρονο και ασφαλές στην Ευρώπη, που ήρθε ν΄ αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 250 χιλιάδες επιβάτες και να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ψυχολογία αλλά και τη λειτουργία της. Έργο που αφορά τους πολλούς που ήρθε για να ενώσει την πόλη». «Έργο», που όπως υπογραμμίζει «η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ολοκλήρωσε και παρέδωσε στους Θεσσαλονικείς με αποφασιστικότητα αποδεικνύοντας στην πράξη ότι μπορούμε -όπως υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός πατώντας το κουμπί της εκκίνησης- να ξεπερνούμε τις παθογένειες του παρελθόντος. Το είπαμε και το κάναμε», επισημαίνει.
Αναφερόμενος στον σταθμό της Βενιζέλου και για το αν δικαιώθηκε για την Κυβέρνηση η επιλογή «Και Μετρό και αρχαία», ο Σταύρος Καλαφάτης απαντά: «Σίγουρα ναι. Γιατί αποδείξαμε στην πράξη ότι ένα μεγάλο έργο συγκοινωνιακής υποδομής μπορεί να συνδυάζει μοναδικά την καθημερινή γρήγορη μετακίνηση με την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού της πόλης μας». Όπως επισημαίνει: «ο Σταθμός Βενιζέλου αποτελεί και μια έμπρακτη απάντηση στους δισταγμούς και την καχυποψία πολλών αλλά κυρίως απέναντι σε θλιβερές -αριστερές κυρίως- μειοψηφίες που πρωτοστάτησαν μετά το 2019 μιλώντας για «έγκλημα στα αρχαία της Βενιζέλου» και με βασικό στόχο να καθυστερήσουν και να ακυρώσουν το σημαντικό αυτό έργο».
Για την εξέλιξη του project των 30 έργων για τη Θεσσαλονίκη του 2030 που είχε παρουσιάσει ως υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, ο Σταύρος Καλαφάτης αφού αναφέρεται σε εμβληματικά έργα για την υγεία όπως είναι το Παιδιατρικό Νοσοκομείο -που θα είναι έτοιμο μέσα στο 2027- και το νέο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο στη δυτική Θεσσαλονίκη, υπενθυμίζει ότι ξεκίνησε η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά και τα έργα για το Μουσείο Ολοκαυτώματος, προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες για τη δημιουργία του Thess INTEC, ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και οι διαδικασίες για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ. Όπως τονίζει: «Ό,τι σχεδιάσαμε -και είμαι περήφανος που συμμετείχα σε αυτό- βρίσκεται στην τροχιά που χαράξαμε και προχωρά με εντατικούς ρυθμούς. Ας μην έχει κανένας καμία αμφιβολία».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
Ερ. Μετά από πολλές περιπέτειες και καθυστερήσεις η Θεσσαλονίκη απέκτησε Μετρό. Τί αλλάζει για την πόλη και τί σημαίνει αυτό το έργο για την καθημερινότητά της;
Το Μετρό σηματοδοτεί ένα άλμα στο μέλλον για τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της. Ένα εμβληματικό έργο – ανάσα, το πιο σύγχρονο και ασφαλές στην Ευρώπη, που ήρθε ν΄αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 250 χιλιάδες επιβάτες και να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ψυχολογία αλλά και τη λειτουργία της. Έργο που αφορά τους πολλούς που ήρθε για να ενώσει την πόλη. Με το Μετρό η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μια νέα εποχή εξωστρέφειας και ανάπτυξης. Μειώνει τις αποστάσεις -σε 17 λεπτά η μετακίνηση από τη Νέα Ελβετία στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό- κάνει πιο ποιοτικές και βιώσιμες τις μετακινήσεις, εκσυγχρονίζει συγκοινωνιακές υποδομές και με τις επεκτάσεις βγάζει από την απομόνωση υποβαθμισμένες περιοχές συμβάλλοντας στην ισόρροπη ανάπτυξη όλου του αστικού ιστού. Ένα έργο που η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ολοκλήρωσε και παρέδωσε στους Θεσσαλονικείς με αποφασιστικότητα αποδεικνύοντας στην πράξη ότι μπορούμε -όπως υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός πατώντας το κουμπί της εκκίνησης- να ξεπερνούμε τις παθογένειες του παρελθόντος. Το είπαμε και το κάναμε. Είναι, όπως τόνισε, ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας.
Ερ. Νιώθετε δικαιωμένοι που η κυβέρνηση επέμεινε τελικά στην επιλογή «Και Μετρό και αρχαία»;
Σίγουρα ναι. Γιατί αποδείξαμε στην πράξη ότι ένα μεγάλο έργο συγκοινωνιακής υποδομής μπορεί να συνδυάζει μοναδικά την καθημερινή γρήγορη μετακίνηση με την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού της πόλης μας. Είναι κάτι πρωτοποριακό αφού πέντε από τους δεκατρείς σταθμούς του είναι σταθμοί – μουσεία, περιλαμβάνεται ένας αρχαιολογικός χώρος στην πλατεία Αγίας Σοφίας αλλά και ο μεγαλύτερος παγκοσμίως αρχαιολογικός χώρος που εντάχθηκε σε τεχνικό έργο, στον σταθμό της Βενιζέλου. Ένα ζωντανό μουσείο στην καρδιά της Θεσσαλονίκης που είναι βέβαιο ότι θ΄ αποτελέσει τοπόσημο και θα προσελκύει επισκέπτες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ταυτόχρονα, όμως, ο Σταθμός Βενιζέλου αποτελεί και μια έμπρακτη απάντηση στους δισταγμούς και την καχυποψία πολλών αλλά κυρίως απέναντι σε θλιβερές -αριστερές κυρίως- μειοψηφίες που πρωτοστάτησαν μετά το 2019 μιλώντας για «έγκλημα στα αρχαία της Βενιζέλου» και με βασικό στόχο να καθυστερήσουν και να ακυρώσουν το σημαντικό αυτό έργο. Το βασικό είναι ότι αυτή τη στιγμή η Θεσσαλονίκη έχει και το Μετρό και τα αρχαία συνδυάζοντας αρμονικά ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς με τη διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και των μοναδικής αξίας αρχαιοτήτων.
Ερ. Πως προχωρούν οι επεκτάσεις του έργου; Ποιες είναι οι προτεραιότητες και τα χρονοδιαγράμματα;
Μέχρι το τέλος του 2025 αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία πέντε ακόμη νέοι σταθμοί στην επέκταση προς την Καλαμαριά που υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν καθημερινά 95 χιλιάδες επιβάτες. Ταυτόχρονα, είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τις επεκτάσεις του σε δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, δήμους που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική όπως ο Εύοσμος και το Κορδελιό ενώ παράλληλα σχεδιάζονται και οι επεκτάσεις προς Τούμπα και Χαριλάου. Η λειτουργία του Μετρό διαμορφώνει ήδη νέες συγκοινωνιακές συνθήκες σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Με τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη που ανασχεδιάζει στην ουσία τις αστικές συγκοινωνίες και την κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους οδηγούμαστε ήδη σε ευρύτατη χρήση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας από πολίτες και επισκέπτες σε ποσοστό άνω του 50%. Και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και προχωρά ικανοποιητικά η κατασκευή του FlyOver, του περιφερειακού οδικού άξονα που προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027, συμβάλλουμε αποτελεσματικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο, προωθούμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και εξασφαλίζουμε μια καλύτερη ποιότητας ζωής στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Η εικόνα και η προοπτική της Θεσσαλονίκης αλλάζει.
Ερ. Ως υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης είχατε παρουσιάσει 30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030. Πως προχωρά το project αυτό μέχρι τώρα;
Είχαμε σχεδιάσει και δρομολογήσει πάνω από 30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030. Έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και με τα οποία έχουμε στόχο να επανατοποθετήσουμε τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη στο χάρτη της ΝΑ Ευρώπης. Και αυτό είναι μια στρατηγική επιλογή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Έργα υποδομών στην Υγεία και Πρόνοια, στην Επιχειρηματικότητα και την Καινοτομία, στις Αναπλάσεις και τις επεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα της περιοχής μας. Ενισχύουμε τις δομές Υγείας με δύο νέα σύγχρονα νοσοκομεία. Μέσα στο 2027 θα είναι έτοιμο το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο -μια σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα- ενώ και προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου Αντικαρκινικού Νοσοκομείου, στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου. Μαζί με το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο ουσιαστικά θα δημιουργηθεί ένα Πάρκο Υγείας στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, μοναδικό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας σε χιλιάδες πολίτες από τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο.
Ξεκίνησε η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά. Εκδόθηκε η οικοδομική άδεια και ξεκίνησαν τα έργα για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ανταποκρινόμενοι σ΄ένα ιστορικό χρέος προς την εβραϊκή κοινότητα. Προχωρούν εντατικά οι πρόδρομες εργασίες για τη δημιουργία του Τεχνολογικού Πάρκου 4ης Γενιάς Thess INTEC, στην Περαία. Προχωρά ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας εθνικής εμβέλειας στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Προχωρούν και οι διαδικασίες για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, που θα δημιουργήσει νέες σύγχρονες εκθεσιακές και συνεδριακές υποδομές και θα φέρει περισσότερο πράσινο στο κέντρο της πόλης. Δρομολογήθηκαν όμως και ρεαλιστικές λύσεις για τις γηπεδικές εγκαταστάσεις που έχουν ανάγκη οι ομάδες της Θεσσαλονίκης. Στόχος μας είναι να έχουμε περισσότερα, όχι λιγότερα, από όσα περιλαμβάνει η ατζέντα για την Θεσσαλονίκη του 2030. Ό,τι σχεδιάσαμε -και είμαι περήφανος που συμμετείχα σε αυτό- βρίσκεται στην τροχιά που χαράξαμε και προχωρά με εντατικούς ρυθμούς. Ας μην έχει κανένας καμία αμφιβολία.
Ερ. Ποιος είναι ο οδικός χάρτης για την κυβέρνηση το επόμενο διάστημα;
Για την Κυβέρνηση και την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη παραμένει βασικό και μόνιμο πρόταγμα. Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2025 τον οποίο συζητούμε στη Βουλή τις επόμενες ημέρες. Προϋπολογισμό αισιοδοξίας με σαφές κοινωνικό πρόσημο που περιλαμβάνει 12 μόνιμες αυξήσεις αποδοχών και 12 μειώσεις φόρων και πιστοποιεί ότι η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει ν΄αναπτύσσεται με ρυθμούς υψηλότερους του ευρωπαϊκού μέσου όρου, η ανεργία θα μειώνεται -500 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί την τελευταία 5ετία-, οι επενδύσεις, οι εξαγωγές αλλά και ο τουρισμός θα σημειώνουν σημαντική άνοδο. Στόχος είναι να έχουμε μέχρι το 2027 μια άλλη πολύ καλύτερη καθημερινότητα για κάθε πολίτη όπου κι αν ζει.