Πηγή Εικόνας: https://www.blyncsy.com/projects/

Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και με την καίρια συμμετοχή του στόλου οχημάτων της, η θυγατρική της Bentley Systems, Blyncsy, με έδρα τη Γιούτα των ΗΠΑ ανακοίνωσε την ανάπτυξη και δωρεάν διάθεση ενός ψηφιακού χάρτη που καταγράφει, σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, τις υπάρχουσες υποδομές και τα  προβλήματα σε όλο το δίκτυο των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων.

Ο χάρτης αυτός έγινε πραγματικότητα μέσα από την αξιοποίηση ενός δικτύου καμερών και αισθητήρων σε ταμπλό οχημάτων, με το λογισμικό να χρησιμοποιεί τις εικόνες για την εισαγωγή και καταγραφή στοιχείων όπως προστατευτικά κιγκλιδώματα, πινακίδες ορίων ταχύτητας και τμήματα όπου εκτελούνται εργασίες.

Οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν και να δουν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και απεικονίζονται στον χάρτη, ή να ζητήσουν δεδομένα για συγκεκριμένες Πολιτείες και περιοχές.

«Σε συνδυασμό με το ισχυρό σύνολο εργαλείων ανάλυσης εικόνων AI της Blyncsy, (σ.σ. οι κάμερες) μπορούν να ανιχνεύσουν πάνω από 40 διαφορετικές οδικές συνθήκες και καταστάσεις των στοιχείων που βρίσκονται στους δρόμους, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Αυτές οι πληροφορίες έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, όπως ζημιές σε προστατευτικά κιγκλιδώματα, ελλιπής σήμανση και έλλειψη σωστής διαγράμμισης ενός δρόμου μέχρι τρωτά σημεία του οδοστρώματος από ατυχήματα, φυσικές καταστροφές και εκτελούμενες εργασίες», αναφέρει η Blyncsy.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα που προσφέρει έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με παρόμοιες τεχνικές σάρωσης και τοπογράφησης, ιδίως όταν «συγκρίνεται με άλλες χειροκίνητες τεχνολογίες συλλογής δεδομένων, όπως το LiDAR, ή τις παραδοσιακές μεθόδους οδικής επιθεώρησης, οι οποίες απαιτούν την αποστολή συνεργείων συντήρησης του οδικού δικτύου».

Μιλώντας στο Construction Briefing ο διευθύνων σύμβουλος της Blyncsy, Mark Pittman, ανέφερε ότι η ιδέα γεννήθηκε κατά τη διάρκεια μίας συζήτησης για τις «ψηφιακές υποδομές». Σχολίασε μάλιστα, ότι πρόκειται για ένα «σύνθημα» γύρω από το οποίο γίνεται πολύ συζήτηση «αλλά κανείς δεν κάνει πραγματικά τίποτα».

Έτσι, δεσμεύτηκε για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου έως το τέλος Οκτωβρίου. Όπερ και εγένετο, με την Bentley Systems να παρουσιάζει το νέο έργο της θυγατρικής της με τίτλο United States Interstate Highway System Roadway Safety and Maintenance Condition map (Χάρτης κατάστασης ασφάλειας και συντήρησης οδικών αξόνων του συστήματος διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ).

«Συλλέξαμε εικόνες από κάμερες από οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο κάθε μέρα χρησιμοποιώντας το δίκτυο crowdsource του στόλου μας», εξήγησε ο Pittman, ο οποίος δήλωσε ότι ήταν σε θέση να καταγράψουν πληροφορίες για κάθε διαπολιτειακό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. «Απλώς χαρτογραφήσαμε το σύνολο και αναζητήσαμε την παρουσία προστατευτικών κιγκλιδωμάτων, πινακίδων ορίων ταχύτητας, τμημάτων όπου εκτελούνταν εργασίες».

«Πρόκειται για πολύτιμες πληροφορίες», δήλωσε ο Pittman, τις οποίες οι περισσότεροι αρμόδιοι (δήμοι, κρατικά τμήματα μεταφορών, περιφερειακοί κατασκευαστές/εργολάβοι και ακόμη και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση) δεν γνωρίζουν καν. «Όταν δεν γνωρίζεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το οδικό δίκτυο ή τι υπάρχει σε αυτό» πρόσθεσε ο Pittman, «μπορείς να βρεθείς αντιμέτωπος με το αντίστοιχο κόστος σε περίπτωση που οι αυτοκινητόδρομοι δεν πληρούν τα προκαθορισμένα κριτήρια. Επιπλέον, η εκτέλεση εργασιών μπορεί γίνει πιο πολύπλοκη αν έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ενός έργου χωρίς να είναι γνωστές οι υπόλοιπες κατασκευές που υπάρχουν στο σημείο». 

«Εάν κάποιος χτυπήσει ένα προστατευτικό κιγκλίδωμα και αυτό υποστεί τόσο σοβαρή ζημιά ώστε [όταν] ένα άλλο αυτοκίνητο πέσει στο ίδιο σημείο… η κυβέρνηση θα θεωρηθεί υπεύθυνη», σημείωσε ο Pittman, παρέχοντας ένα παράδειγμα για το πώς τα κρατικά τμήματα μεταφορών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος που το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν είναι προκειμένου να μπορούν να το αξιοποιήσουν, άμεσα, τα κρατικά τμήματα μεταφορών και οι κατασκευαστικές εταιρείες.

Επίσης, η απόφαση αυτή ελήφθη στο πνεύμα του προγράμματος Work Zone Data Exchange (WZDE), στο οποίο εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, η Apple και οι πάροχοι αυτόνομων οχημάτων, συνεργάζονται για την τροφοδότηση δεδομένων ανοικτού κώδικα στις εφαρμογές χαρτών σχετικά με τις περιοχές όπου εξελίσσονται έργα.

Στο μέλλον, ο Pittman δήλωσε ότι οι Blyncsy και Bentley θα ρυθμίσουν τον τρόπο με τον οποίο ο χάρτης μπορεί να δημιουργήσει έσοδα.