Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Στα 591 εκατ. ευρώ αποτιμήθηκε το 100% της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα – Πύργος).

Η αποχωρούσα από την Ολυμπία Οδό, Hochtief, εισέπραξε συνολικά από τους πρώην συνεταίρους της, Vinci, ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ και Ελλάκτωρ για το 17% του αυτοκινητόδρομου 100,5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η Vinci Concessions αύξησε το ποσοστό της στην Ολυμπία Οδό από 29,9% σε 36,03% έναντι τιμήματος 36,2 εκατ. ευρώ, η Άβαξ Παραχωρήσεις από 19,1% σε 23,01% καταβάλλοντας 23,1 εκατ. ευρώ, ενώ οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (Όμιλος Ελλάκτωρ) και ΓΕΚ Τέρνα αύξησαν η κάθε μια το ποσοστό τους από 17% σε 20,48%, καταβάλλοντας τίμημα εκάστη, 20,6 εκατ. ευρώ.

Η πρόθεση αποχώρησης της Hochtief είχε γίνει γνωστή στους συνεταίρους της εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα.

Από την παράδοση της στην κυκλοφορία, το 2017, η Ολυμπία Οδός έχει καταστήσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ της Πάτρας και της Αθήνας αξιόπιστους και έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας τα τροχαία ατυχήματα κατά 96% στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών. Σήμερα, η Ολυμπία Οδός αποτελεί έναν από τους πιο πολυσύχναστους και στρατηγικής σημασίας αυτοκινητόδρομους της χώρας, με 56,3 εκατ. συναλλαγές το 2023 (αύξηση 8,6% σε σχέση με το 2022).

Προτεραιότητα των Vinci, ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ και Ελλάκτωρ, όπως σημείωσαν με αφορμή την αύξηση του ποσοστού τους στην Ολυμπία Οδό, είναι τώρα η ενσωμάτωση του νέου τμήματος του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον Πύργο το 2025, η επιτάχυνση της περιβαλλοντικής μετάβασης και η βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.