Γιώργος Παπακωνσταντίνου
«Πυκνώνουν» περαιτέρω οι κινήσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε σχέση με τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα. Χτες, το υπουργείο δημοσιοποίησε την ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης, ή αλλιώς ότι δόθηκε το «πράσινο φως» για την εκταμίευση 226.860.000 ευρώ δημόσιων πόρων προκειμένου να καλυφθούν τα «Kατεπείγοντα έργα για την αποκατάσταση βλαβών σιδηροδρομικών υποδομών, συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων Daniel και Elias, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας». Προ ημερών, όπως είχαμε αναφέρει, είχε γνωστοποιηθεί ανάλογη ενέργεια για τα οδικά έργα, με την δημόσια συνδρομή να ανέρχεται σε 396,6 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ύψος των παρεμβάσεων υπολογίζονται σε περίπου 1,3 με 1,4 δις ευρώ, ενώ πόροι περίπου 600 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τουλάχιστον έχει αναφερθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πάντως, για την ώρα δεν έχουν δημοσιευθεί κάποιες σχετικές αποφάσεις για τη χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ προφανώς εκκρεμούν και οι σχετικές δημοπρατήσεις – προσκλήσεις προς του ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ που θα αναλάβουν εργολαβίες και γεωγραφικά τμήματα.
Να υπενθυμίσουμε, αναφορικά με τον σιδηρόδρομο, ότι τα έργα που θα δημοπρατηθούν είναι τα εξής:
· Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, με προϋπολογισμό 181.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
· Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200), με προϋπολογισμό 1.860.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330), με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ (με ΦΠΑ).