Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα εταιρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 60% όλων των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Επειδή διανύουν συνήθως περισσότερα χιλιόμετρα από τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, «ευθύνονται» συνολικά για το 75% του συνόλου των εκπομπών ρύπων. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που θα πρέπει ο εταιρικός στόλος να αυξήσει τα ποσοστά της ηλεκτροκίνησης, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.

Αν και οι εκπρόσωποι των εταιρικών στόλων αναφέρουν ότι διαθέτουν μεγάλο ποσοστό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, εντούτοις κάτι τέτοιο στην πράξη δεν συμβαίνει, καθώς σε αυτή την κατηγορία το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει στα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, το 13,8% όλων των αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των εταιρικών οχημάτων ήταν μόλις 12,4%.

Σε μία μελέτη που έκανε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος αποκαλύπτει ότι τα εταιρικά αυτοκίνητα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μεγάλες φορολογικές ελαφρύνσεις. Για εταιρικά οχήματα μάλιστα είναι ιδιαίτερα μεγάλες, κυρίως για τα SUV. Αυτό στέκεται εμπόδιο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα εταιρικά SUV αυτοκίνητα που έχουν ως βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το ντίζελ έχουν έως και 8.900 ευρώ λιγότερους ετήσιους φόρους από ό,τι αν τα είχαν αγοράσει ιδιώτες. Αυτή η διαφορά εξηγεί γιατί οι εταιρείες αποφασίζουν να αγοράζουν ρυπογόνα SUV, αντί να στραφούν σε πιο φιλικές περιβαλλοντικά λύσεις.

«Αυτή είναι κακή πολιτική για το κλίμα και είναι κοινωνικά άδικη», αναφέρει μεταξύ άλλων ο διευθυντής του ηλεκτρικού στόλου στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Στεφ Κορνέλις. Ωστόσο, η επανεκλεγμένη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν, κάλεσε τον Έλληνα Επίτροπο στον τομέα των Βιώσιμων Μεταφορών, Απόστολο Τζιτζικώστα, να προετοιμάσει πρόταση για πράσινους εταιρικούς στόλους, προκειμένου να δοθεί μια λύση σε αυτό το θέμα και στην προσπάθεια που γίνεται για ένα καλύτερο βιώσιμο περιβάλλον.