Το… πράσινο φως, «άναψε» το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε ο ΟΑΣΘ να προχωρήσει στην υπογραφή σύμβασης για τη χρονομίσθωση 159 λεωφορείων, για τρία χρόνια. Τα λεωφορεία αυτά θα αρχίσουν να κυκλοφορούν από την 1η Ιανουαρίου.
Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ μέσω leasing είναι 14 έτη!
Μάλιστα, τα 41 εξ αυτών, είναι ολοκαίνουρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολογεί ήδη ο ΟΑΣΘ από τον περασμένο Μάιο, συνολικά 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου του Οργανισμού, την 1η Ιανουαρίου θα είναι καινούρια!
Με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης ο Οργανισμός θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Σημαντικό βήμα
«Ο ΟΑΣΘ, μέρα με τη μέρα, βήμα με το βήμα, αναβαθμίζεται. Μετά από την δρομολόγηση 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, την κατασκευή σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, την πρόσληψη 190 οδηγών, προχωρά στη συνολική ανανέωση του στόλου του, με τη χρονομίσθωση νεότερων λεωφορείων», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «τα λεωφορεία που θα προμηθευτούμε με leasing θα είναι νεότερα από αυτά που δρομολογούμε σήμερα, και μάλιστα 41 από αυτά εντελώς καινούρια, προκειμένου να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τις υπηρεσίες που παρέχουμε προς τους επιβάτες».
Ο κ. Ταγγίρης τονίζει ότι η προμήθεια 26 μεσαίων λεωφορείων, θα επιτρέψει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση ξεχωριστών συνοικιών της Θεσσαλονίκης, όπως είναι η Άνω Πόλη και η Ευαγγελίστρια, περιοχές οι οποίες, λόγω του ανάγλυφου τους, χρειάζονται ειδικού τύπου οχήματα.
Ο διαγωνισμός
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, είχε προχωρήσει σε Δημόσιο Διεθνή Ανοικτό Διαγωνισμό για τη χρονομίσθωση λεωφορείων για 30 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης για έξι μήνες, ζητώντας από την «αγορά» λεωφορεία νεότερα από αυτά που δρομολογεί σήμερα.
Η διαγωνιστική διαδικασία κατέληξε σε ανάδοχο, την «Med bus & truck center» και ο ΟΑΣΘ ζήτησε, ως όφειλε, την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης.
Η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου άνοιξε το δρόμο για την άμεση υπογραφή της σύμβασης.