Πηγή Εικόνας: https://www.strabag.com/databases/internet/_public/content.nsf/web/SE-PRESSE.COM-PRESSEMITTEILUNGEN-2024-Nachhaltigkeit%20im%20Bausektor:%20STRABAG%20und%20Liebherr%20testen%20erstmals%20Wasserstoff-Radlader%20im%20Steinbruch%20Gratkorn%20(Stmk.,%20Österreich)#?men1=6&men2=1&sid=1627&h=undefined

Η αυστριακή Strabag και η γερμανοελβετική Liebherr παρουσίασαν τον πρώτο φορτωτή τροχοφόρων που λειτουργεί με υδρογόνο. 

Η επίδειξη έγινε στο λατομείο Kanzelstein της Αυστρίας, ενώ το μηχάνημα θα συνεχίσει τη δοκιμαστική λειτουργία του για 2 χρόνια. Παράλληλα, στον χώρο κατασκευάζεται και σταθμός υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό του, σύμφωνα με το global construction review.

Σύμφωνα με την Liebherr, το μηχάνημα θα εξοικονομήσει έως και 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως -η ποσότητα που απελευθερώνεται από την καύση 37.500 λίτρων ντίζελ.

Οι κινητήρες υδρογόνου, οι οποίοι κατασκευάζονται από το εργοστάσιο κινητήρων του τμήματος εξαρτημάτων της Liebherr στην Ελβετία, όχι μόνο θα επιτρέψουν την εκπομπή μηδενικών αερίων θερμοκηπίου και σχεδόν καθόλου οξείδια του αζώτου, αλλά θα προσφέρουν επίσης υψηλά επίπεδα απόδοσης.

Ο κατασκευαστικός τομέας ευθύνεται για το 38% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως και στόχος της Strabag, όπως αναφέρει, είναι να εργάζεται για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Klemens Haselsteiner, σκοπός είναι «να γίνουμε κλιματικά ουδέτεροι μέχρι το 2040». Τα ευρήματα από τη δοκιμαστική λειτουργία θα αξιοποιηθούν και σε άλλα πρότζεκτ της εταιρείας, που εκτιμά ότι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων αποτελεί κλειδί για την μείωση των εκπομπών.

Υπενθυμίζεται ότι, η Strabag προ ημερών είχε παρουσιάσει το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα για την ασφαλτόστρωση δρόμων που αξιοποιεί τη δορυφορική πλοήγηση και είναι σε θέση να αναγνωρίζει κοντινά αντικείμενα και τυχόν εμπόδια.