Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Ως μία «ψήφος εμπιστοσύνης» όχι μόνο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου έτσι κι αλλιώς είχε αποκτήσει σημαντικό μετοχικό ποσοστό παλιότερα, αλλά και στις αποδόσεις της ίδιας της Αττικής Οδού, εκλαμβάνεται από την αγορά η είσοδος της κας Μαριάννας Λάτση στην εταιρεία παραχώρησης του οδικού άξονα (Νέα Αττική Οδός). Χτες, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε ότι κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.». Η Latsco Direct Investments Cyprus Limited αποτελεί επενδυτικό σχήμα του Latsco Family Office, συμφερόντων κ. Μαριάννας Λάτση.
Η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί σε premium 15% έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Επί της ουσίας, η κα Λάτση θα καταβάλει, μαζί με το υπερτίμημα 15%, κεφάλαια της τάξεως των 77 εκατ. ευρώ, εάν συνυπολογίσουμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε σχεδόν 670 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, από τα συνολικά 3,27 δισ. ευρώ που ήταν το τίμημα (το υπόλοιπο ποσό αφορούσε σε τραπεζικό δανεισμό). Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και στην ολοκλήρωση σχετικών διαδικασιών, όπως προβλέπονται μεταξύ άλλων και από τη σύμβαση παραχώρησης.
Κατά συνέπεια, ελάχιστες μόλις ημέρες από την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της Αττικής Οδού (νέα 25ετής σύμβαση) από τον πρώην παραχωρησιούχο στην νέο, έκλεισε ένα ακόμα μεγάλο deal, αυτό της εισόδου της κας Λάτση στην Αττική Οδό. Πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι πληροφορίες για ενδιαφέρον από επιχειρηματικά και εφοπλιστικά κεφάλαια ή σχήματα, μεταξύ των οποίων η Latsco, κυκλοφορούν από καιρό στην αγορά, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να δηλώνει «ανοιχτή» σε συνεργασίες. Όπως και έγινε, καθώς, προφανέστατα έπρεπε πρώτα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και η συναλλαγή πριν προκύψει κάποιο σχετικό deal.
Να αναφέρουμε ότι στους όρους της σύμβασης προβλέπεται η δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να μεταβιβάσει ποσοστό που μπορεί να φτάσει έως και το 49% των μετοχών κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας, με την προϋπόθεση να διατηρεί πάντα την πλειοψηφία 51%. Επισημαίνεται, επίσης, ότι με βάση τη σύμβαση προβλέπεται και η δυνατότητα εισαγωγής του asset και της εταιρείας στο Χρηματιστήριο. Προφανώς, η κα Λάτση, προσδοκά σε συνέχιση της ανοδικής πορείας των μεγεθών της εν λόγω οδικής υποδομής η οποία, όπως τουλάχιστον έχουν αναφέρει στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπό τη διαχείρισή της μπορεί να αποφέρει ετησίως, κατά μέσο όρο, EBITDA 300 εκατ. ευρώ στη διάρκειας της 25ετίας.
Κατά πόσο η συμφωνία αυτή επεκταθεί και σε άλλα assets του ομίλου ή αν υπάρχει «ουρά» επενδυτών που θα αποκτήσουν και αυτοί ποσοστά στην Αττική Οδό, θα φανεί προσεχώς. Σε κάθε περίπτωση, η Latsco συνεχίζει να «ποντάρει» τόσο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γενικότερα, όσο και σε επενδύσεις του ομίλου ειδικότερα, π.χ. εν προκειμένω στην Αττική Οδό.