Στα 3 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το ετήσιο όφελος που θα έχει στα «ταμεία» του ο ΟΑΣΘ από την ένταξη των ηλεκτρικών λεωφορείων στον στόλο του, ενώ την ίδια στιγμή, η κυκλοφορία τους συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην πόλη. Αυτό αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο οργανισμός, στην οποία αποτυπώνει με νούμερα και αριθμούς, τα οφέλη που ήδη «βλέπει» στους τέσσερις μήνες που αξιοποιεί την ηλεκτροκίνηση.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στη σημερινή ανακοίνωση του οργανισμού, στο διάστημα από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο φέτος και σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ο οργανισμός μείωσε κατά περίπου 24% τα λίτρα πετρελαίου κίνησης που κατανάλωσε, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 828.045 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Στο τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου φέτος, ο ΟΑΣΘ κατανάλωσε 2.601.630 λίτρα πετρελαίου κίνησης, έναντι των 3.429.674 λίτρων το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ενώ, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, «ως απόρροια της μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου, μείωσε και το κόστος προμήθειας πετρελαίου».

Η προαναφερόμενη μείωση στα λίτρα πετρελαίου κίνησης που επετεύχθη με την ενσωμάτωση στο στόλο του ΟΑΣΘ των ηλεκτρικών λεωφορείων, μεταφράζεται σε εξοικονόμηση άνω του 1,2 εκατ. ευρώ στα «ταμεία» του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ στο διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου φέτος κατέβαλλε το ποσό των 2,962 εκατ. ευρώ για την προμήθεια καυσίμων, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο, δαπάνησε 4,174 εκατ. ευρώ για καύσιμα.

Βέβαια, όπως εξηγεί ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ, Παύλος Τριχάκης, με την ένταξη της ηλεκτροκίνησης, ο οργανισμός αύξησε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ανήλθε σε 417.000 ευρώ, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανερχόταν σε 105.000 ευρώ. «Και πάλι, όμως, συνολικά η εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων για τον οργανισμό είναι σημαντικότατη», τονίζει, προσθέτοντας ότι «το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ εκτιμάται σε 3 εκατ. ευρώ!».

Σε ό,τι αφορά την περιβαλλοντική πτυχή, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης, σημειώνει ότι «τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων και υπηρετούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων». Προσθέτει ενδεικτικά ότι η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, «γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5». Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζει ότι «τα οφέλη για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι μας, είναι ανυπολόγιστα».