Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Νέες κινήσεις συγκέντρωσης θα πρέπει να αναμένονται το προσεχές χρονικό διάστημα στον χώρο των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) με στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων, σε ενεργητικό (αλλά και κεφαλαιοποίηση), με στόχο την προσέλκυση επενδυτών, κατά βάση ξένων, αλλά και εγχώριων. Το ζήτημα των συγχωνεύσεων και το πρόβλημα του μεγέθους, που αντιμετωπίζει η ελληνική κτηματαγορά με αποτέλεσμα να μην είναι ελκυστική για τους ξένους επενδυτές τόσο στα διαθέσιμα project όσο και τις ΑΕΕΑΠ, έθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Noval Property ΑΕΕΑΠ, Παναγιώτης Καπετανάκος, μιλώντας χτες σε συνέδριο της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών.
Όπως προκύπτει, τα επόμενα χρόνια στις ΑΕΕΑΠ νομοτελειακά θα έρθει η συγκέντρωση και προφανώς ο λόγος δεν γίνεται μόνο για την εν εξελίξει διαδικασία συνένωσης των BriQ Properties και ICΙ, αλλά για μεγαλύτερου εύρους κινήσεις. «Οι ελληνικές ΑΕΕΑΠ, εκτός της Prodea έχουν μικρά χαρτοφυλάκια. Δύσκολα θα μεγαλώσουν από μόνες τους, είναι πιο εύκολο να γίνουν συγχωνεύσεις. Οι επενδυτές ζητούν χαρτοφυλάκια άνω του 1 δις. ευρώ για να τοποθετηθούν», σημείωσε, παραθέτοντας την εμπειρία του από την πρόσφατη εισαγωγή της Noval στο Χρηματιστήριο. «Η αγορά μας είναι μικρή ρηχή και μικρή και θεωρώ ότι νομοτελειακά θα έρθει η συγκέντρωση. Οι ελληνικές ΑΕΕΑΠ έχουν μικρό μέγεθος και είναι πιο εύκολο να υπάρξουν συγκεντρώσεις από το να έχει η αγορά 9- 10 μικρότερου μεγέθους ΑΕΕΑΠ οι οποίες θα προσπαθούν να μεγαλώσουν από μόνες τους γρήγορα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο πάνελ ήταν και ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της DIMAND, όπως και ο κ. Αριστοτέλης Καρυτινός, Διευθύνων Σύμβουλος της Prodea Investments, που έβαλαν στο «τραπέζι» το θέμα των υποδομών και της μετακίνησης μέσα στην πόλη με δεδομένα και τα νέα projects που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή σε όλη την Αθήνα. Ο κ. Ανδριόπουλος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι στα βόρεια προάστια, ιδίως στο Μαρούσι, προωθούνται νέες επενδύσεις, με μεγάλα γραφειακά συγκροτήματα και δεν υπάρχει αυτή την στιγμή μία μεγάλη, συνδυαστική κυκλοφοριακή μελέτη που να καθορίζει το πώς θα διοχετεύονται οι εργαζόμενοι στη Λ. Κηφισίας. Ο κ. Καρυτινός εστίασε στα νότια, καθώς ανέφερε ότι είναι προφανές ότι για ένα τόσο μεγάλο project ανάπλασης, της σημασίας και του μεγέθους του Ελληνικού, που θα δημιουργήσει μία νέα σύγχρονη πόλη μέσα στον αστικό ιστό, θα έπρεπε ήδη να έχει προχωρήσει, εξαρχής όταν «έτρεχε» ακόμη, η διαγωνιστική διαδικασία το θέμα της δημιουργίας της περιφερειακής συγκοινωνιακής υποδομής, ώστε να διευκολυνθεί μελλοντικά η κυκλοφορία.