Πηγή Εικόνας: attiki-odos

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Η απόφαση για την παράδοση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ Τέρνα, τον επόμενο μήνα, χωρίς να μεσολαβήσει μεταβατική περίοδος, όπως συζητιόταν μέχρι πρόσφατα, ανακοινώθηκε χθες επίσημα από τις ηγεσίες των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εξέλιξη για αλλαγή φρουράς στον αυτοκινητόδρομο το πρωί της Κυριακής 6 Οκτωβρίου, δηλαδή με τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, δρομολογήθηκε από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη, Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα σε συνεννόηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, πριν περίπου μια εβδομάδα.

Έκτοτε έχουν πραγματοποιηθεί σειρά από συσκέψεις με τη συμμετοχή των τραπεζών που χρηματοδοτούν την ΓΕΚ Τέρνα, του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) και άλλων υπουργείων όπως του Εργασίας προκειμένου να διαγνωστεί αρχικά αν είναι εφικτή η ομαλή μεταβίβαση του αυτοκινητόδρομου στην προαναφερόμενη ημερομηνία.

Οι συσκέψεις θα είναι συνεχείς και το επόμενο διάστημα καθώς είναι εκατοντάδες τα ζητήματα που χρειάζεται να διευθετηθούν ώστε ο αυτοκινητόδρομος να περάσει στη ΓΕΚ Τέρνα από την κοινοπραξία των Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ.

Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση της νέας παραχώρησης της Αττικής οδού υπεγράφη στις 12 Σεπτεμβρίου 2024.

Μέχρι 6 του επόμενου μήνα εκτός από την προετοιμασία για τα πολλά πρακτικά ζητήματα που συνεπάγεται η μεταβίβαση θα γίνει επίσης η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος.

Από τα συναρμόδια υπουργεία υπογραμμίζεται ότι με την είσπραξη του τιμήματος των 3,27 δισ. ευρώ, που είναι το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί σε διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ  μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας, σχεδόν κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ Τέρνα έχει συμφωνήσει τη χρηματοδότηση της εξαγοράς της Αττικής Οδού με δάνειο ύψους 2,7 δις. ευρώ, από τις Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα, Eurobank και Alpha Bank. Το υπόλοιπο ποσό θα προέλθει από ίδια κεφάλαια του κατασκευαστικού Ομίλου, τα οποία το επόμενο διάστημα θα ενισχυθούν από την πώληση του 36,6% της Τέρνα Ενεργειακής (επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ).