Το εγχείρημα της έγκαιρης παράδοσης της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού (νέα 25ετής για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, εκμετάλλευση, συντήρηση κ.α.) στον νέο παραχωρησιούχο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ άμεσα, ήτοι από τις 6 Οκτωβρίου, με τη λήξη δηλαδή της υφιστάμενης των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ, έχουν βάλει για τα καλά στο υπ. Υποδομών και Μεταφορών.
Επί της ουσίας, από το κυβερνητικό μέτωπο φέρεται να γίνεται προσπάθεια για να μην ενεργοποιηθεί το εναλλακτικό – μεταβατικό σενάριο της «παράτασης» (συμπληρωματικής σύμβασης) της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού για λίγους μήνες με (εάν χρειαζόταν), που πρόσφατα ανέδειξε και το economix.gr, αλλά να «περάσει» άμεσα η υποδομή στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις 6 Οκτωβρίου. Προφανώς, οι διεργασίες ανάμεσα σε Δημόσιο και παραχωρησούχους θα κορυφωθούν προσεχώς.
Πρόσφατα, είχε τεθεί το σενάριο μεταβατικού σταδίου έως 5 μηνών προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες μια «βαριάς» σύμβασης, ενώ είχε δοθεί και σχετικό «πράσινο φως από το Νομικό Συμβούλιο του κράτους, ύστερα από σχετικό ερώτημα που τέθηκε από το υπουργείο. Ωστόσο, φαίνεται ότι είχαμε νέα ανατροπή και «βγήκε στην επιφάνεια» το ενδεχόμενο ολοκλήρωση της παράδοσης σε λίγες ημέρες.
Εφόσον τελικά όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν και πάλια ανατροπές στα σενάρια, θα επισπευστεί και το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας ώστε να καταβληθεί και το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ για το οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη συμφωνήσει με τις τράπεζες (δάνειο 2,7 δις ευρώ, τα άλλα ίδια κεφάλαια). Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει συσταθεί η «Νέα Αττική Οδός» (και η εταιρεία Λειτουργίας) από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΤΕΡΝΑ. Επίσης, πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση για την λειτουργία και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, για 25 έτη, ανάμεσα σε Δημόσιο, ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που πρέπει να πάρει και τον δρόμο για τη Βουλή, και μαζί είχαν υπογραφεί και τα συμβατικά έγγραφα με τις τράπεζες.