Της Τέτης Ηγουμενίδη
Στην εταιρία Orbyt Global πούλησε ο ΟΤΕ τη θυγατρική του με αντικείμενο τις ναυτιλιακές επικοινωνίες, Otesat – Maritel.
Η Orbyt Global έχει συναφές αντικείμενο με την Otesat – Maritel αποτελεί δηλαδή εταιρία ναυτιλιακών επικοινωνιών με εμπειρία 25 χρόνων που δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο. Διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τη Σιγκαπούρη.
Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε χθες χωρίς να έχουν ανακοινωθεί στοιχεία της καθώς είναι μικρή για τα μεγέθη του ΟΤΕ.
Με βάση τα οικονομικά δεδομένα της Otesat – Maritel (ο ΟΤΕ κατέχει και πούλησε συγκεκριμένα το 94,09%) εκτιμάται ότι το τίμημα κινείται στην περιοχή των 10 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της Otesat – Maritel πέρυσι διαμορφώθηκε σε 23,37 εκατ. έναντι 23,77 το 2022, τα λειτουργικά αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ήταν κέρδη 890,3 χιλ. έναντι 811,1 χιλ. και τα κέρδη προ φόρων 609,03 χιλ. έναντι 1.294 χιλ. το 2022.
Οι ναυτιλιακές επικοινωνίες, αποτελούν τομέα, όπως και πολλοί άλλοι, που το διάστημα αυτό μετασχηματίζονται λόγω της εξέλιξης των τεχνολογιών. Ως εκ τούτου ο Όμιλος ΟΤΕ για να διατηρήσει την εν λόγω θυγατρική θα χρειαζόταν να πραγματοποιήσει επενδύσεις, κάτι που προφανώς κρίθηκε ότι δεν είναι προς το συμφέρον του Ομίλου που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών μέχρι τα σπίτια και τις επιχειρήσεις και το 5G.
Είναι άλλωστε χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρει η διοίκηση της Otesat – Maritel στο ισολογισμό της εταιρίας για το 2023: «Στην αγορά των κινητών δορυφορικών ναυτιλιακών επικοινωνιών οι κινήσεις συγκέντρωσης μεριδίων συνεχίστηκαν για ακόμη μια χρονιά με στόχο τη συνεκμετάλλευση των διαφορετικών δικτύων δορυφορικού φάσματος αλλά και την επίτευξη συνεργιών που θα εξασφαλίσει καλύτερη τοποθέτηση στα μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα αλλά και στην αγορά των αερομεταφορών. Η δυναμική είσοδος των ευρυζωνικών υπηρεσιών internet μέσω δικτύων από δορυφόρους χαμηλής τροχιάς όπως οι υπηρεσίες Starling έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά καθώς οι υπερυψηλές ταχύτητες που προσφέρουν σε συνδυασμό με τον πολύ χαμηλό χρόνο απόκρισης δικτύου και την σχεδόν παγκόσμια κάλυψη είναι χαρακτηριστικά που θα διαμορφώσουν τη ζήτηση. Η ραγδαία κατανάλωση δεδομένων για χρήση Β2Β αλλά και ψυχαγωγίας των πληρωμάτων ως αποτέλεσμα των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η δυνατότητα αξιοποίησης ταχυτήτων υψηλής συνδεσιμότητας αλλά και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι οι παράγοντες που οδηγούν επίσης τις εξελίξεις στην αγορά».