Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Επιταχύνονται οι εξελίξεις διαγωνισμός για τη δημιουργία του νέου εμπορευματικού κέντρου – logistics Θεσσαλονίκης, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στη Θεσσαλονίκη (σε έκταση 672 στρεμμάτων). Ηδη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η προκαταρκτική προκήρυξη του διαγωνισμού «ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΓΚΟΝΟΥ ΤΗΣ ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ». Οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος έως τις 15 Οκτωβρίου 2024. Η αξιοποίηση, βάσει τουλάχιστον όσων έχουν αναφερθεί στο παρελθόν, θα γίνει μέσω σύμβασης παραχώρησης αξίας έως 260 εκατ. ευρώ περίπου, ανάλογα με την αναπτυξιακή στρατηγική, δηλαδή ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί.
Οπως αναφέρεται, το έργο έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη, αδειοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση Επιχειρηματικού Πάρκου στο ακίνητο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου της ΓΑΙΟΣΕ ΑΕ. Ειδικότερα, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών, μελετών και εργασιών, για την αδειοδότηση, την ανάπτυξη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου και των τυχόν συνοδευτικών και λοιπών έργων όπως αυτά θα καθοριστούν κατά τη διαδικασία έγκρισης ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4982/2022 και των λοιπών κείμενων διατάξεων. Το Επιχειρηματικό Πάρκο του ακινήτου σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί ως ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, που θα λειτουργήσει ως υποδοχέας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας. Το Επιχειρηματικό Πάρκο του ακινήτου έχει την προοπτική να αποτελέσει έναν «χερσαίο λιμένα» («dry–port»), δεδομένης της εγγύτητάς του με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Το πρώην στρατόπεδο καταλαμβάνει στρατηγική θέση στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ευρισκόμενο σε κοντινή απόσταση με σημαντικούς οδικούς, σιδηροδρομικούς και ακτοπλοϊκούς κόμβους. Ειδικότερα, βρίσκεται σε απόσταση περίπου 3χλμ. από την Εγνατία Οδό και 500μ. από την σιδηροδρομική γραμμή. Το project θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.