Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

«Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών αποτελεί ένα σημαντικό βήμα νοικοκυρέματος των οικονομικών μας» ανέφερε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστος Δήμας κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου για το «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

 

Ο υφυπουργός, προανήγγειλε ότι «στο παρόν νομοσχέδιο θα κατατεθεί τροπολογία με διατάξεις αναστολής έξι μηνών είσπραξης χρεών προς το δημόσιο πληγέντων από θεομηνίες και σεισμούς. Επίσης, αντίστοιχα θα υπάρξει και σχετική διάταξη για την αναστολή Πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης για πληγέντες». Οι διατάξεις αυτές, θα αφορούν και τους πληγέντες της Θεσσαλίας είπε σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ από την πρώτη στιγμή έχει πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες στην προσπάθεια να βοηθήσει τους συμπολίτες μας που έχουν πληγεί από φωτιές, πλημμύρες και σεισμούς».

 

Για την καθιέρωση του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγών ο κ. Δήμας είπε ότι «η κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου αφορά πάνω από 600 συναλλαγές» και πως «αποτελεί ένα σημαντικό νοικοκύρεμα». Υπογράμμισε πως «δεν πρόκειται για την επιβολή ενός νέου τέλους αλλά αντίθετα έχουμε καταργήσεις». Στόχος είναι «η απαλλαγή των πολιτών, των επιχειρήσεων και της Πολιτείας από γραφειοκρατικές διαδικασίες που τους επιβαρύνουν μέχρι σήμερα». Σκοπός, «ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου της φορολόγησης των συναλλαγών, η απλοποίηση και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών, ο εκσυγχρονισμός της βάσης του φόρου επί συναλλαγών καθώς και η μείωση των διοικητικών βαρών». Προσέθεσε ότι «συνιστά ένα ποιοτικό άλμα και αποδεικνύει την πρόθεση της κυβέρνησης να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών στο πεδίο των συναλλαγών». Επισήμανε ότι με το νομοσχέδιο αυτό ενοποιούνται οι δεκάδες διάσπαρτες διατάξεις που αφορούν τα Τέλη Χαρτοσήμου και οι οποίες δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στην εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων.

 

Όπως είπε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με το Ψηφιακό Τέλος επιτυγχάνεται ο προσδιορισμός των πηγών εσόδων ανά κατηγορία των συναλλαγών με τη δυνατότητα αξιολόγησης κόστους-οφέλους ανά πηγή εσόδου. Σε ποιο βαθμό τα έσοδα προέρχονται βάσει δήλωσης ή ελέγχου καθώς και τα ποσά που εκκρεμούν ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων. Επισήμανε ότι στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο οι συμβάσεις δεν είναι μόνο έγγραφες αλλά έχουμε πλήθος συμβάσεων καταρτισμένων με πλείστους άλλους τρόπους και προσέθεσε: Επιλύονται τα προβλήματα και οι αμφισβητήσεις περί της «εδαφικότητας» των συναλλαγών. Δημιουργείται ένα νέο ενιαίο νομοθετικό κείμενο με ακριβείς ορισμούς δημιουργώντας ασφάλεια συναλλαγών και στο εν γένει επιχειρηματικό περιβάλλον. Κάμπτεται η αρχή της «τυπικότητας». Καθορίζεται ενιαίος τρόπος καταβολής του Τέλους. Εισάγεται ψηφιακή διαδικασία απόδοσης του Τέλους.

 

Ο υφυπουργός ανέδειξε το εύρος των καταργήσεων του Τέλους Χαρτοσήμου αναφέροντας όλες τις σχετικές περιπτώσεις συναλλαγών σημειώνοντας ότι εδώ υπάρχει άμεσο όφελος του φορολογούμενου, ενώ παράλληλα με νέα ηλεκτρονικά εργαλεία διευκολύνεται το έργο της ΑΑΔΕ στην πάταξη της φοροδιαφυγής.

 

Απαντώντας σε ερωτήσεις και παρατηρήσεις βουλευτών, ο κ. Δήμας είπε ότι η νέα πλατφόρμα για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών θα είναι έτοιμη και θα λειτουργήσει την 1η Δεκεμβρίου 2024, που είναι και ο χρόνος έναρξης ισχύος του Νόμου. Τόνισε ότι το πλαφόν των 150.000 ευρώ στην καταβολή του Ψηφιακού Τέλους σε επιχειρηματικά δάνεια εισάγεται γιατί έτσι εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον καθώς ο βασικός στόχος του είναι να μειωθεί ο επιχειρηματικός δανεισμός από το εξωτερικό αντί του δανεισμού από την ημεδαπή. Επισήμανε ότι στα ομολογιακά δάνεια δεν θα υπάρχει Τέλος Συναλλαγής –αυτό, είπε, ότι ήταν κάτι που συζητήθηκε στη δημόσια διαβούλευση αλλά λάβαμε υπόψη μας τις παρατηρήσεις που έγιναν και αποσύρθηκε. Ο υφυπουργός, επίσης, έκανε εκτενή αναφορά στη διάταξη για την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο από το 2025 λέγοντας ότι «με αυτό τον τρόπο η Πολιτεία δείχνει έμπρακτα πως στηρίζουμε τους παραγωγούς μας» και διευκρίνισε ότι «τα ποσά αυτά θα είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα».

 

Σχετικά με τις άλλες διατάξεις του σχεδίου νόμου, ο κ. Δήμας ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι παραχωρείται η αποκλειστική χρήση, διαχείριση και εκμετάλλευση του Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου στον Δήμο για 40 χρόνια χωρίς αντάλλαγμα παρά μόνο τη συντήρηση της εγκατάστασης και την ενεργειακή του αναβάθμιση.

 

Οι θέσεις των κομμάτων

 

Ο εισηγητής της ΝΔ Αθανάσιος Ζεμπίλης ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου καθώς όπως είπε «αυτό αποσκοπεί σε ένα απλό, αποτελεσματικό, δίκαιο, κατανοητό και σύγχρονο φορολογικό σύστημα». Υποστήριξε ότι «η αναμόρφωση του ισχύοντος κώδικα τελών χαρτοσήμου καθίσταται αναγκαία καθώς οι αναχρονιστικές, γραφειοκρατικές και πολύπλοκες διατάξεις του δεν απηχούν τα τρέχοντα συναλλακτικά δεδομένα». Με το νομοσχέδιο αυτό υιοθετούνται «διεθνείς πρακτικές», είναι «νομοτεχνικά άρτιο και αναλογικό», «πρόκειται για μία σημαντική μεταρρύθμιση που κατατείνει στον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου, την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας και τέλος στον εξορθολογισμό της βάσης επιβολής του φόρου». Το νέο Τέλος Συναλλαγής, είπε, «συνιστά ένα ακόμα βήμα για τον εκσυγχρονισμό του φορολογικού μας συστήματος και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους με τη βοήθεια των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που δημιουργούν μια ειρηνική επανάσταση που εξελίσσεται προοδευτικά και αλλάζει το πεπρωμένο της χώρας».

 

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης, από την δική του πλευρά επισήμανε ότι «για την μεταρρύθμιση έχουμε δεσμευτεί στο Ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πως θα την ολοκληρώσουμε». Αναμφίβολα, είπε, «ο ΣΥΡΙΖΑ προτάσσει την αναγκαιότητα ενός απλοποιημένου νομοθετικού συστήματος που να διέπει τις συναλλαγές, ενός φορολογικού συστήματος που θα είναι απλό, δίκαιο, διαφανές, αλλά και ανταποδοτικό. Όπου καθείς θα γνωρίζει τα δικαιώματα, αλλά συνάμα και τις υποχρεώσεις του, αλλά και να μπορεί να βλέπει ότι τα χρήματα που κατέβαλε δεν πήγαν στράφι, αλλά αξιοποιήθηκαν μεγίστως προς όφελος των αναγκών των πολλών». Επιφυλάχθηκε «στις επόμενες συνεδριάσεις της Επιτροπής να αναδείξουμε ζητήματα ίσης ή μη μεταχείρισης, υγιούς ή μη ανταγωνισμού στρεβλώσεων και ασαφειών που ανακύπτουν από το νομοσχέδιο». Σχετικά με τη διάταξη για την κατάργηση από το 2025 του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης, δηλαδή diesel κινητήρων, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, ο κ. Μαμουλάκης είπε ότι «έστω και με καθυστέρηση οκτώ μηνών η κυβέρνηση υιοθετεί επιτέλους τη σχετική θέση του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, αναφορικά με τον αγροτικό τομέα».

 

Η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Ελένη Βατσινά, εξέφρασε την αντίρρησή της για το σύστημα της νομοθέτησης της κυβέρνησης λέγοντας ότι με αυτήν «προάγονται προνομιακές ρυθμίσεις» και μίλησε για «φωτογραφικές διατάξεις». Ανέφερε «ότι άλλο είναι η ”χρηστή νομοθέτηση” και άλλο η ”φωτογραφική κάλυψη” των αναγκών, τυχόν εκλεκτών». Αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά «ποιον εξυπηρετεί το άρθρο 8 για το πλαφόν στο Τέλος Συναλλαγών για την πρόσθετη επιβάρυνση των δανείων», καθώς, όπως είπε «αυτή η ρύθμιση αφορά ελάχιστες επιχειρήσεις σχεδόν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού που μπορούν να προσφέρουν δανεισμό στη χώρα τέτοιου μεγάλου ύψους δηλαδή άνω των 6,5 εκατομμυρίων ευρώ. «Άρα, επιλέξατε να ικανοποιήσετε ξεκάθαρα κάποιον ή κάποιους» σχολίασε, Σύμφωνα με την κυρία Βατσινά το γεγονός ότι καταργείται το Τέλος Χαρτοσήμου από 600 συναλλαγές δεν είναι κάτι ουσιαστικό από όσα περιμένει ο κόσμος ως μέτρα φοροελαφρύνσης. Ωστόσο αναγνώρισε ότι στο Τέλος Χαρτοσήμου πράγματι επικρατεί στην πράξη μια δυστοκία- και στα νομοθετήματα και στους μηχανισμούς είσπραξης αυτού του τέλους. Από το νομοσχέδιο όμως, είπε, απουσιάζει ο χρονικός ορίζοντας για τη δημιουργία και λειτουργία της πλατφόρμας του Ψηφιακού Τέλους και τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ «θα συναινέσει στην ψηφιοποίηση και σε ένα νομοσχέδιο που θα είναι ολοκληρωμένο και έτοιμο να εφαρμοστεί στην επομένη της δημοσίευσή του και όχι όποτε βολεύει την όποια εταιρεία που θα αναλάβει την πλατφόρμα αυτή». Ζήτησε μεταξύ άλλων την απόσυρση του άρθρου 20 του νομοσχεδίου που αφορά το Τέλος σε σωματεία και συνδικαλιστικές οργανώσεις.

 

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Τσοκάνης δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο καθώς όπως είπε «αυτό δεν έρχεται να δώσει λύση σε κανένα από τα προβλήματα που απασχολούν τα λαϊκά νοικοκυριά» αλλά «είναι «κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, των funds και των πολυεθνικών». Υποστήριξε ότι επί της ουσίας το χαράτσι του χαρτοσήμου διατηρείται στις καθημερινές συναλλαγές των νοικοκυριών ενώ την ίδια στιγμή καταργείται στις συμβάσεις χρησιδανεισμού μεταξύ επενδυτικών ομίλων και επιχειρήσεων και «τους αναγνωρίζεται η δυνατότητα να εκπίπτουν από τα κέρδη τους δωρεές προς το δημόσιο». Χαρακτήρισε «δωράκι» την απαλλαγή από ΕΝΦΙΑ και τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης των ακινήτων που παραχωρούν δωρεάν πρεσβείες και ξένα κράτη σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικά. Ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τη διάταξη για το πρόστιμο περί μη δήλωσης POS. Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι θέτει νέα εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση των αυτοαπασχολούμενων και των ελεύθερων επαγγελματιών με την προκλητική, όπως την χαρακτήρισε, διάταξη καθιέρωσης ψηφιακού τέλους συναλλαγών. Πρόκειται είπε για ένα μέτρο «που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους να γενικευτούν τέτοιες ενέργειες στους φορείς του εργατικού και λαϊκού κινήματος» και απαίτησε την απόσυρσή του.

 

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Στέλιος Φωτόπουλος είπε πως το νομοσχέδιο αυτό «διέπετε από μία αντιφατικότητα διότι κατονομάζεται ως το τέλος του Τέλους Χαρτοσήμου, ενώ πρόκειται για ένα απροκάλυπτα άδικο και βάναυσο έμμεσο φορολογικό βάρος». Υποστήριξε ότι η καταβολή του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής δεν συνδέεται ούτε εξαρτάται από τη χρήση δημόσιας υπηρεσίας και, ως εκ τούτου, είναι άστοχος, παραπλανητικός και προκλητικός ο χαρακτηρισμός του ως Τέλους. Στην πραγματικότητα, είπε, «το Τέλος Χαρτοσήμου δεν καταργείται συνολικά, απλά, μετονομάζεται σε Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής». Ανέφερε ότι πλέον φορολογούνται ακόμη και τα έπαθλα και τα βραβεία, καθώς και οι αμοιβές για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές. Συνεπώς, οι εν γένει ρυθμίσεις έχουν αποκλειστικά εισπρακτικό χαρακτήρα και δεν έχουν καμία σχέση με τον οικονομικό και κοινωνικό μετασχηματισμό της χώρας που επιδρά στην οικονομική δραστηριότητα. Διαφώνησε με σειρά επιμέρους διατάξεων του σχεδίου νόμου και αναρωτήθηκε «ποιος είναι πραγματικά ο στρατηγικός στόχος της φορολογικής πολιτικής της κυβέρνησης και γιατί απέτυχε τόσο πολύ από τις ανωτέρω αρχές της κείμενης εσωτερικής και ενωσιακής νομοθεσίας».

 

Η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Έφη Αχτσιόγλου κατά την τοποθέτησή της άσκησε κριτική επί όλης της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης αμφισβητώντας τα θετικά όπως τα παρουσιάζει η κυβέρνηση αποτελέσματά της. Για το νομοσχέδιο είπε ότι στην πραγματικότητα το Τέλος Χαρτοσήμου αντικαθίσταται με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και συνεπώς δεν έχουμε κάποια μεταρρύθμιση, έχουμε την ψηφιοποίηση ενός φόρου για μια σειρά από συναλλαγές, το Τέλος συνεχίζει να υφίσταται κανονικά, απλά γίνεται ηλεκτρονικά». Αυτό είπε ότι «μπορεί να μειώσει κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, δεν ελαφρύνει, όμως, τους πολίτες, ούτε τους εργαζόμενους, ούτε τους επαγγελματίες που έχουν γονατίσει από τους έμμεσους φόρους». «Απλώς, έχουμε ψηφιακό μετασχηματισμό φόρου, δεν έχουμε διόρθωση ή αλλαγή για κρίσιμες ομάδες του πληθυσμού που έχουν ανάγκη. Περισσότερο θα έλεγα, ότι διευκολύνονται οι μεγαλύτερου επιπέδου οικονομικές συναλλαγές, οι μεγαλύτερου οικονομικού μεγέθους συναλλασσόμενοι στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο». Επισήμανε ότι με τις διατάξεις για τις δωρεές των Νομικών Προσώπων προς το Δημόσιο «έχουμε μια ακόμη έμμεση κραυγαλέα φοροαπαλλαγή προς τις μεγάλες επιχειρήσεις, σαν να μην έφταναν όλα όσα έχουν γίνει τα τελευταία 5,5 χρόνια»: «Πρόκειται για ακόμη μια κραυγαλέα φοροαπαλλαγή στις μεγάλες επιχειρήσεις». Σχετικά με τη διάταξη του νομοσχεδίου για τη δωρεάν παραχώρηση ακινήτων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού, η βουλευτής ζήτησε από τον υπουργό να διευκρινήσει εάν αυτή θα αφορά και τα ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια, που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που θα έρθουν και θα ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα.

 

Ο ειδικός αγορητής της ”Νίκης” Ανδρέας Βορύλλας είπε ότι «το Τέλος Χαρτοσήμου για πάνω από 600 περιπτώσεις» για τις οποίες επαίρεται η κυβέρνηση «απέφεραν ελάχιστα έσοδα μόλις 32 εκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία χωρίς να αναφέρεται το κόστος είσπραξής τους». Η κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου είπε «δεν μπορεί να παρουσιάζονται ως μεταρρύθμιση, αφού η διατήρησή του προκαλεί διοικητικό κόστος μεγαλύτερο από τα αναμενόμενα έσοδα». Η κυβέρνηση είπε ότι με το παρόν νομοσχέδιο «βαφτίζει τον Κώδικα Τελών Χαρτοσήμου σε Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής διατηρώντας ίδιους τους συντελεστές με αυτούς του Κώδικα Τελών Χαρτοσήμου που υποτίθεται πως καταργείται». Η θέση του κόμματός μας, είπε, είναι ότι «εν έτει 2024 η επιβολή Χαρτοσήμου σε ορισμένες συναλλαγές δεν έχει κανένα δικαιοπολιτικό λόγο ύπαρξης και αποτελεί ένα απροκάλυπτο χαράτσι οθωμανικής αντίληψης και βαναυσότητας». Είναι ένας φόρος «αντιαναπτυξιακός και εχθρικός προς την επιχειρηματικότητα και τις ξένες επενδύσεις».

 

Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρος Καζαμίας είπε ότι στην ουσία πρόκειται για «την αντικατάσταση του παλιού Τέλους Χαρτοσήμου από ένα νέο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής». Παρατήρησε ότι «το μισό νομοσχέδιο που έχουμε μπροστά μας δεν έχει υποβληθεί σε ανοικτή διαδικασία διαβούλευσης». Υποστήριξε ότι το Τέλος Χαρτοσήμου είναι «όπως το ξέραμε παλιά απλώς τώρα θα ψηφιοποιηθεί» και ότι «οι όποιες συναλλαγές εξαιρούνται του παλαιού Τέλους Χαρτοσήμου είναι ”ψίχουλα” για τους πολίτες». Κυρίως, ανέφερε, «οι σημαντικές καταργήσεις αφορούν και εξυπηρετούν μεγάλες επιχειρήσεις ή εξυπηρετούν τους ισχυρούς στην ελληνική οικονομία και όχι τους αδυνάτους». Εκτίμησε πως με το άρθρο 30 του νομοσχεδίου δημιουργούνται μια σειρά από πάγια τέλη, τα οποία οι πολίτες πρέπει να χρεώνονται. Εμείς, είπε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, θεωρούμε ότι με το σχέδιο νόμου αυτό «χάνεται μια πολύ σημαντική ευκαιρία να μειωθεί το Τέλος Χαρτοσήμου και ότι «κινείται από μία καθαρά φοροεισπρακτική νοοτροπία». «Για αυτό και η στάση μας είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτική, διότι δεν νομίζουμε πως πρόκειται για μία μεταρρύθμιση. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για άλλη μία φοροεισπρακτική προσέγγιση της δημοσιονομικής πολιτικής από την κυβέρνηση, η οποία έρχεται να πραγματοποιηθεί εις βάρος του συμφέροντος των μεσαίων και των ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων».

 

Ο ειδικός αγορητής των ”Σπαρτιατών” Αθανάσιος Χαλκιάς υποστήριξε ότι «θα πρέπει να καταστεί ξεκάθαρο ότι το Τέλος Χαρτοσήμου δεν καταργείται, αλλά αντικαθίσταται με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών- και η κυβέρνηση ας μην επιχειρεί μια παραπληροφόρηση του πολίτη». Απλώς είπε, «αλλάζει όνομα και η διαδικασία είσπραξής του θα γίνεται πλέον ψηφιακά, δηλαδή μέσω μιας διαδικτυακής φόρμας, στα πλαίσια του αποκαλούμενου ψηφιακού μετασχηματισμού». Υποστήριξε ότι δεν υπάρχει σήμερα με το Τέλος Χαρτοσήμου κανένα αχανές περιβάλλον, σημειώνοντας ότι «η ΑΑΔΕ, σε επίσημο έγγραφός της έχει καταγράψει όλα τα είδη χαρτοσήμου αλφαβητικά και τα ποσά που εισφέρονται στα έσοδα». Στην πραγματικότητα, είπε, η αλλαγή αυτή γίνεται για να υπάρξουν δέκα ακόμα κατηγορίες περισσότερων συναλλαγών που θα υπαχθούν στο καθεστώς αυτό και δεν θα τις καταλάβει ο πολίτης. Ο βουλευτής των ”Σπαρτιατών” δήλωσε ότι «επί της αρχής είμαστε από τώρα κατά» του νομοσχεδίου και επιφυλάχθηκε να επεκταθεί περισσότερο σε επιμέρους σημεία στις επόμενες συνεδριάσεις, μετά και την ακρόαση των φορέων.

 

Η Επιτροπή αποφάσισε η ακρόαση φορέων να διεξαχθεί τη Δευτέρα και στην συνέχεια θα ακολουθήσει η επί των άρθρων συζήτηση. Η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου ορίσθηκε να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη. Σύμφωνα τον προγραμματισμό της Διάσκεψης των Προέδρων το σχέδιο νόμου έχει οριστεί να εισαχθεί στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου.