Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Στο τέλος του 2024, ιδανικά, ή στις αρχές του 2025 προσδοκά η κοινοπραξία των Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να εκκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου, γνωστό ως «Θριάσιο 1», μια επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ. Το σχήμα αναμένεται το προσεχές διάστημα να ορίσει τον ανάδοχο του έργου κατασκευής του project, έχοντας από καιρό στείλει προσκλήσεις σε μεγάλα ονόματα του χώρου των υποδομών. Βέβαια, τα θέματα των μελετών και των απαραίτητων εγκρίσεων – αδειοδοτήσεων πάντα χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης, με την κοινοπραξία να «δουλεύει» από καιρό πάνω σε αυτά. Να σημειωθεί, επίσης, ότι έτσι κι αλλιώς προχωρά πλήθος υποδομών (δημόσια, ιδιωτικά, ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις) με τις τεχνικές εταιρείες να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε νέα έργα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και σχεδίων.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Το ύψος της επένδυσης πλέον εκτιμάται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ προ ολίγων ετών το κατασκευαστικό κομμάτι υπολογίζονταν σε 109 εκατ. ευρώ, με την τότε σύμβαση να περνάει στον όμιλο Mytilineos, αν και δεν υπήρξε συνέχεια, με αποτέλεσμα η Goldair να προχωρήσει σε νέα διαγωνιστική διαδικασία.

Με τον παραχωρησιούχο να επιθυμεί να δημιουργήσει ένα logistics hub (με σιδηροδρομική γραμμή) που θα προσελκύσει διεθνείς μισθωτές. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον περί τα 4 χρόνια για την κατασκευή του συνόλου της επένδυσης, αν και δεν αποκλείεται σταδιακά να «μπαίνουν» οι μισθωτές όσο θα υλοποιούνται και παραδίδονται οι πρώτοι χώροι. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.