Η Stellantis ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία του βασικού νέου EV Citroen e-C3 στην Ευρώπη, λόγω σφαλμάτων του λογισμικού συστήματος, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Stellantis είχε προγραμματίσει το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C3 να είναι η απάντηση της στον αυξημένο ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και να προηγηθεί του νέου ηλεκτρικού R5 της μεγάλης ανταγωνίστριας της, της Renault, αναφέρει το Bloomberg.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου Citroen e-C3 στην Αυστρία, είχε ανακοινωθεί ότι θα έχει αρχική τιμή 23.300 ευρώ και πως θα είναι η ναυαρχίδα του ομίλου στη γκάμα των μοντέλων μηδενικών ρύπων που έχουν σαν κύριο χαρακτηριστικό τις προσιτές τιμές. Τώρα όμως το συγκεκριμένο γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία, είναι μήνες πίσω από το χρονοδιάγραμμα για την μαζική παραγωγή του, λόγω των δυσλειτουργιών που εντοπίσθηκαν στους τελικούς ελέγχους του λογισμικού, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο αρχικός προγραμματισμός του νέου μοντέλου μηδενικών ρύπων που θα έδινε το προβάδισμα στη γαλλική μάρκα Citroen, στην κατηγορία των προσιτών μοντέλων μηδενικών ρύπων με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά στην απόδοση, αυτονομία και ασφάλεια, προέβλεπε οι παραδόσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές να ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.

Οι αγοραστές θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους μετά τις «καλοκαιρινές διακοπές», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η λίστα των παραγγελιών του νέου Citroen e-C3 έφθασε τις 30.000 μονάδες.

Το νέο SUV e-3008 της αδελφής μάρκας Peugeot «είχε επίσης πισωγυρίσματα στη μαζική παραγωγή, λόγω προβλημάτων των εξαρτημάτων στο σύστημα μετάδοσης κίνησης του ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», αναφέρεται στην ανταπόκριση.

Οι πιέσεις από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Καρλος Ταβαρες, προς τους επικεφαλής των μάρκων της Stellantis έχουν αυξηθεί εδώ και μήνες, καθώς τα γερασμένα μοντέλα και οι υψηλές τιμές ώθησαν τους υποψήφιους αγοραστές σε πιο φρέσκα προϊόντα άλλων μαρκών. Μεταξύ των εισηγμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, η μετοχή της Stellantis είναι η δεύτερη με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο φέτος.

Τα εσωτερικά προβλήματα της Stellantis οξύνθηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν η Stellantis, ανακοίνωσε τα επίσημα στοιχεία για τα καθαρά κέρδη πρώτου εξαμήνου. Η κερδοφορία της Stellantis το πρώτο εξάμηνο του 2024 μειώθηκε σχεδόν στο μισό, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η Stellantis έχει ανακοινώσει ότι το νέο Citroen e-C3 που κατασκευάζεται στη Σλοβακία είναι το αρχικό άλμα για την καταπολέμηση του αυξημένου ανταγωνισμού από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα στελέχη της Citroen προσπάθησαν επίσης να φέρουν το αυτοκίνητο στην αγορά πολύ πιο μπροστά από το επίσης, νέο αμιγώς ηλεκτρικό R5 της Renault, το οποίο όμως θα έχει αρχική τιμή εκκίνησης 33.490 ευρώ.

Η Stellantis δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει προβλήματα με το λογισμικό των μοντέλων της. Τα προβλήματα της Volkswagen καθυστέρησαν την ηλεκτρική Porsche Macan κατά περίπου δύο χρόνια, ενώ οι τεχνολογικές δυσλειτουργίες απασχόλησαν και τους οδηγούς του VW ID3.

Η Volvo αναγκάστηκε να καθυστερήσει την παραγωγή του της ναυαρχίδας της ηλεκτρικής της γκάμας, του αμιγώς ηλεκτρικού SUV EX90 και η General Motors καθυστέρησε τις πωλήσεις του Chevrolet Blazer με μπαταρίες, αφού οι οθόνες ψυχαγωγίας δεν λειτουργούσαν.

Το ηλεκτρικό Macan της Porsche παρουσιάστηκε φέτος μετά από μεγάλη καθυστέρηση επειδή το λογισμικό δεν ήταν έτοιμο.

Για την Stellantis οι καθυστερήσεις ενισχύουν τις ποιοτικές προκλήσεις, καθώς η εταιρεία είναι υπό έλεγχο στην Ευρώπη για χιλιάδες ανακλήσεις που σχετίζονται με ελαττωματικούς αερόσακους, αναφέρει το Automotive News Europe.

Στις ΗΠΑ η εταιρεία βρίσκεται υπό έρευνα για καταγγελίες για ακινητοποίηση κινητήρα, ενώ ανακαλεί περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα στη Βόρεια Αμερική για να διορθώσει ένα σφάλμα λογισμικού του ραδιοφώνου που μπορεί να απενεργοποιήσει ακούσια τις κάμερες οπισθοπορείας.

Δύο κορυφαία στελέχη τεχνολογίας της Stellantis αποχώρησαν πρόσφατα από την εταιρεία. Το πρώην στέλεχος της Nvidia, Berta Rodriguez-Hervas, πουέφυγε από τη θέση της επικεφαλής της τεχνητής νοημοσύνης μαζί με την επικεφαλής της επιχείρησης λογισμικού Mamatha Chamarthi, περιλαμβάνονται στη λίστα των απερχομένων στελεχών υψηλού προφίλ στις ΗΠΑ.

Ενώ η Stellantis επιδιώκει να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις, που κυρίως οφείλονται στο λογισμικό, σχεδιάζει περισσότερες περικοπές στον τομέα των εξειδικευμένων μηχανικών, αναφέρει το Automotive News Europe. Πριν από το τέλος του έτους ενδέχεται να αφαιρέσει περισσότερες από 1.200 πρόσθετες θέσεις μισθωτών μηχανικών στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, που ονομάζονται περιοχές «υψηλού κόστους», σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg.

Δεν έχει ληφθεί ακόμη τελική απόφαση για το εύρος των περικοπών, ιδίως στην Ιταλία, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η εταιρεία κατήργησε περίπου 400 μισθωτές θέσεις εργασίας μηχανικών στις ΗΠΑ ήδη φέτος. Στις 30 Ιουλίου η Stellantis είπε ότι θα προσφέρει εθελοντικές προτάσεις για εθελουσία έξοδο σε υπαλλήλους των ΗΠΑ σε διαφορετικές επιχειρήσεις της, απειλώντας με απολύσεις εάν δεν πετύχει τους στόχους της, ανέφερε το CNBC.

Ο Κάρλος Ταβάρες, του οποίου το συμβόλαιο στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis λήγει το 2026, την περασμένη εβδομάδα είπε ότι θα περάσει χρόνο στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι για να εφαρμόσει «διορθωτικές ενέργειες».

Πέρα από τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, αυτό περιλαμβάνει τη μείωση της παραγωγής, τη μείωση των τιμών και την αναβίωση δύο Dodge muscle cars -το Charger και το Challenger- για να αναχαιτιστούν οι απώλειες μεριδίου αγοράς και να μειωθούν τα επίπεδα αποθεμάτων στην πιο κερδοφόρα αγορά του ομίλου.