Η συνεχόμενη αύξηση του κόστους των ελαστικών μπορεί να στρέψει μεγάλη μερίδα καταναλωτών στα φθηνότερα ελαστικά, τα οποία όμως μπορεί να αποτελέσουν μια λανθασμένη επιλογή, τόσο για την οικονομία καυσίμου, όσο και για την ασφάλεια.
Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης σε όλη την Ευρώπη, Epyx, αναλύοντας μια σειρά από δεδομένα από τα αυτοκίνητα που διαχειρίζεται διαπίστωσε ότι το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων με ελαστικά 18 ιντσών και πάνω αυξήθηκε κατά 33% σε μόλις τρία χρόνια. Έτσι από το 42% το 2021 πήγε στο 56% το 2023. Αυτό γίνεται κυρίως γιατί στους στόλους έχουν μπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατά βάση έχουν ελαστικά μεγάλων διαστάσεων. Την ίδια φιλοσοφία έχουν και τα υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία σημειώσουν κάθε μήνα μεγάλη αύξηση.
Η TUV SUD Product Service πραγματοποίησε ανεξάρτητες τεχνικές δοκιμές σε πέντε premium ελαστικά, σε τρία μεσαίας κατηγορίας και σε τρία οικονομικά ελαστικά διάστασης 18 ιντσών. Στο φρενάρισμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα από τα 80 χλμ/ώρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση τα ελαστικά μεσαίας εμβέλειας χρειάστηκαν 2,33 μέτρα περισσότερα για να σταματήσουν από τα premium ελαστικά, ενώ τα οικονομικά ελαστικά χρειάστηκαν 4,47 μέτρα περισσότερο για την πλήρη ακινητοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα οικονομικά ελαστικά μπορεί να είναι φθηνότερα, αλλά δεν παρέχουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε σχέση με τα premium.
Επιπλέον, έρευνα της Michelin διαπίστωσε ότι η τοποθέτηση ακριβών ελαστικών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μεγαλώσει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά 29 χιλιόμετρα για τα οχήματα που έχουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά, καθώς πρέπει να συνδυάζουν χαμηλή αντίσταση κύλισης για να παρέχουν υψηλότερη αυτονομία με ισχυρά πλευρικά τοιχώματα για το επιπλέον βάρος των συστοιχιών μπαταριών. Επιπλέον, η υψηλότερη ροπή και ο τρόπος χρήσης φθείρουν περισσότερο τα ελαστικά σε σχέση με τα αντίστοιχα ελαστικά των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ.