Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Θέμα εβδομάδων φαίνεται να είναι η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών με αντικείμενο την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία (από την κακοκαιρία Daniel), εκτιμώμενου ύψους σχεδόν 1,4 δις ευρώ, σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως σημείωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, στο πλαίσιο ενημέρωσης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την πορεία του έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «οι διαγωνιστικές διαδικασίες που ακολουθούμε εκεί είναι οι έκτακτες, που επιτρέπουν να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα. Πρέπει, λοιπόν, να σας δώσω την είδηση ότι υπογράφηκε η αύξηση του ορίου πιστώσεων και πλέον πηγαίνει το θέμα στον κ. Παπαθανάση, ώστε να υπάρξει μια ανάρτηση 15 ημερών. Αυτό σημαίνει ότι μετά από 17 – 18 μέρες θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τους διαγωνισμούς της Θεσσαλίας, στις πρώτες μέρες του Αυγούστου, κάτι που για μας είναι πάρα πολύ κρίσιμο».
Κατά συνέπεια, «κλειδώνουν» οι αναγκαίοι πόροι (υπενθυμίζεται ότι 600 εκατ. προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης) και ανοίγει ο δρόμος για τις δημοπρατήσεις. Ειδικότερα, θα σταλούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσκλήσεις για απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος. Ανάδοχοι αναμένονται περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.
Τα οδικά έργα αποκατάστασης, συνολικού ύψους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ, αφορούν σε πάνω από 1.000 θέσεις επέμβασης, στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Εύβοιας. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων του οδικού δικτύου και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες. Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας. Αντικείμενο, η αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες.
Τα σιδηροδρομικά έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 463 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο, των εργασιών θα είναι η μόνιμη αποκατάσταση των καταστροφών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στον κύριο άξονα (Δομοκό – Λάρισα), στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και στο τρενάκι του Πηλίου.