Της Τέτης Ηγουμενίδη

Διεκδικώντας κομμάτι της πίτας η Μέτκα, θυγατρική της Metlen (πρώην Μυτιληναίος) συμμετέχει (ή θα) σε διαγωνισμούς του δημοσίου για έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,85 δις., ενώ εισέρχεται και στα περιβαλλοντικά.

Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της κατασκευαστικής είναι 1 δις. και φιλοδοξία της είναι τα επόμενα 3 με 4 χρόνια να αναλάβει έργα αξίας τουλάχιστον 1 δις. ευρώ, όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μέτκα, Ντίνος Μπενρουμπή, σε workshop ενημέρωσης του Τύπου που οργάνωσε η εταιρία.

Στα έργα που διεκδικεί περιλαμβάνονται τα σιδηροδρομικά και οδικά για την αποκατάσταση των ζημιών στην Θεσσαλία από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες, συνολικού ύψους 1,4 δις. τα οποία θα προχωρήσουν με προσκλήσεις για προσφορές στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους τις επόμενες ημέρες με προοπτική οι συμβάσεις εκτέλεσης να υπογραφούν τον Σεπτέμβριο.

Επίσης, πρόκειται για σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 1,3 δις. (για τα οποία αναζητείται από το υπουργείο Υποδομών η χρηματοδότηση) η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 600 εκατ. (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη) και για δύο οδικά ΣΔΙΤ (Μαυροβούνι – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη) συνολικής αξίας 550 εκατ. ευρώ.

«Έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα για να πάμε καλά και πιστεύω ότι θα πάμε καλά» σημείωσε σχετικά ο κ. Μπενρουμπή. Υπογράμμισε πως η εταιρία στοχεύει κυρίως στις Παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «τα δημόσια έργα έχουν κοντή ζωή αυτό που ταιριάζει στην εποχή είναι ο ιδιωτικός τομέας να παίρνει τα ρίσκα».

Παράλληλα εισέρχεται στα περιβαλλοντικά έργα, όπως είναι η διαχείριση  απορριμμάτων. Έχει υποβάλει προσφορές για έργα συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ (Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων – ΚΕΛ Ραφήνας, Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων – ΟΕΔΑ Ύδρας, Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων – ΜΕΑ Καβάλας και ΜΕΑ Αγρινίου).

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μέτκα δεν υπάρχει πρόθεση η εταιρία να αναλάβει έργα στο εξωτερικό. «Έχει τόση δουλειά στην Ελλάδα που δεν νομίζω ότι η πρώτη μου προτεραιότητα θα ήταν το εξωτερικό» σημείωσε σχετικά.

Τον τελευταίο ένα χρόνο στο μεταξύ η Μέτκα (ιδρύθηκε ως ξεχωριστή οντότητα 16.5.2023) προσέλαβε περί τους 170 μηχανικούς. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είπε ότι μέχρι στιγμής η εταιρία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με το ανθρώπινο δυναμικό αν και βάσει εκτιμήσεων παρατηρείται έλλειψη εργαζομένων στις κατασκευές (περί τις 80 με 100 χιλ.).

Για την πιθανή είσοδο της Μέτκα στο Χρηματιστήριο παρέπεμψε στις σχετικές δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Metlen, Ευάγγελου Μυτιληναίου, ενώ επανέλαβε τις εκτιμήσεις για EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) φέτος περίπου 50 εκατ. και για το 2025 διπλασιασμό στα 100 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ο κ. Μυτιληναίος κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων τον Ιούνιο σχολιάζοντας τη δυναμική που έχει η Μέτκα είπε ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η εισαγωγή της στο ΧΑΑ αυτόνομα, κίνηση που θα εξεταστεί την επόμενη διετία (2025 – 2026).

Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει η Μέτκα είναι η παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών (Εύβοια) προϋπολογισμού 170 εκατ., το οποίο όμως αν και έχει υπογραφεί πριν ένα χρόνο δεν έχει ξεκινήσει λόγω προβλημάτων κυρίως με τις απαλλοτριώσεις, καθώς και το ΣΔΙΤ για το Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε συνεργασία με την Άβαξ), έργο Καθαρής Παρούσας Αξίας (Net Present Value – NPV) 373 εκατ. ευρώ.

Στα ιδιωτικά έργα που θα εκτελέσει περιλαμβάνονται το ξενοδοχείο 5 αστέρων ΙΚΟΣ Κίσσαμος (Κρήτη) προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. και ο εμπορικός χώρος Riviera Galeria στο Ελληνικό αξίας επίσης περίπου 100 εκατ. ευρώ. Και τα δύο θα κατασκευαστούν μεταξύ 2024 – 2026.

Ακόμη, σύντομα θα υπογράψει τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή και λειτουργία 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία, έργο με NPV 128 εκατ. ευρώ.