Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά από την ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστική θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), με την πρόοδο να ξεπερνά το 35%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για την περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των τελικών επιφανειών τόσο σε τροχόδρομο και διάδρομο όσο και στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών. Παράλληλα προχωράει η κατασκευή στο δίκτυο διανομής καυσίμων αεροσκαφών καθώς και η διαμόρφωση του χώρου αποθήκευσης καυσίμων αεροσκαφών. Στο κεντρικό κτήριο του Αεροσταθμού η ανέγερση του φέροντα οργανισμού έχει ξεπεράσει το 90%, ενώ το Κτήριο αστυνομίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η θεμελίωση και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του πύργου ελέγχου και η κατασκευή του καταστρώματος της γέφυρας αναχωρήσεων. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται το κτήριο του υποσταθμού καθώς και οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, ενώ προχωρούν και οι οικοδομικές και Η/Μ εργασίες στο υπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Αεροσταθμού. Αναφορικά με τις οδικές συνδέσεις, η πρόοδος στο ΝΟΑΚ είναι στο 77% και στον ΒΟΑΚ στο 48%.
Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στην περιοχή του Καστελίου θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα “Ν. Καζαντζάκης” και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης. Σε σχέση με ευρύτερα χρονοδιαγράμματα του έργου, η Συμβατική διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης είναι 35 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης (Φεβρουάριος 2020) και συμπεριλαμβάνει την Περίοδο Μελέτης-Κατασκευής, η δε συμβατική διάρκεια Περιόδου Μελέτης-Κατασκευής είναι έως (60) μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης. Το Αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027. Στην εταιρεία Αεροδρομίου συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%), η Ινδική GMR Airports Ltd (21,64%), ενώ κατασκευαστής είναι η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (100%).
– 31 απομακρυσμένες θέσεις Power in – Power out ICAO Code C με σύστημα ανεφοδιασμού Fuel Hydrant
– 6 θέσεις στάθμευσης MARS τύπου push back για αεροσκάφη τύπου ICAO Code E εξοπλισμένες με Fuel Hydrant και τροφοδοσία 400 Hz και PreConditioned Air
– 3 θέσεις στάθμευσης Ελικοπτέρων
– Δεύτερο (Νέο) διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.200m, κατηγορίας ICAO 4E για πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη με διπλή διασύνδεση (taxilink) του νέου Διαδρόμου προσαπογειώσεων με τον υφιστάμενο διάδρομο αεροδρομίου της 133ης Σμηναρχίας Μάχης
– Αερόσταθμος Γενικής Αεροπορίας/VIP και πίστα χωρητικότητας 9 θέσεων αεροσκαφών
– Εγκατάσταση Αποπαγοποίησης & Πλύσης Αεροσκαφών
– Eγκαταστάσεις Δεξαμενών Καυσίμων, Βιολογικού Καθαρισμού, Διαχείρισης Απορριμμάτων
– Υποδομή Υποστέγου συντήρησης Αεροσκαφών MRO
– Εμπορικοί χώροι Αεροσταθμού 13.000τμ
– Εγκατάσταση Σταθμού Λεωφορείων και λοιπών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
– Αποθηκευτικοί χώροι και χώροι γραφείων Αεροδρομίου άνω των 6.000τμ
Ο Διεθνής Αερολιμένας θα περιλαμβάνει Εμπορική ζώνη προσβάσιμη από τον αστικό ιστό και κατάλληλα ενταγμένη στην ευρύτερη οικιστική και χωροταξική ανάπτυξη της περιοχής έκτασης 800 στρεμμάτων.