Στις 7 Αυγούστου καλούνται να δώσουν δεσμευτικές προσφορές οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος (METLEN) – Μεσόγειος, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, ΑΒΑΞ – Θαλής – Γκολιόπουλος στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, μέσω ΣΔΙΤ, του έργου «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ AΛΜΩΠΑΙΟΥ» (Ολοκληρωμένο Σύστημα Δικτύου Άρδευσης Αλμωπαίου), που προωθείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Η διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης, αξίας έως 98,5 εκατ. ευρώ (καθαρή παρούσα αξία) θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 25 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος της.
Το έργο του Ολοκληρωμένου Συστήματος Δικτύου Άρδευσης Αλμωπαίου εξυπηρετεί συνολικά εκτάσεις 120.440 στρεμμάτων που υπάγονται στους Δήμους Σκύδρας και Πέλλας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, αφορά την άρδευση της περιοχής και προβλέπεται να υλοποιηθεί με κλειστά αρδευτικά δίκτυα συνολικού μήκος 790 χλμ. Η κατασκευή του έργου θα συμβάλλει στην άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων στο βορειοδυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης. Η εν λόγω περιοχή, σήμερα αρδεύεται πλημμελώς με νερό προερχόμενο από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών γεωτρήσεων εντός της περιμέτρου των έργων και με πρόχειρες απολήψεις από την Περιφερειακή Τάφρο. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου, η περιοχή αναμένεται να αρδεύεται από δώδεκα επιμέρους αρδευτικά δίκτυα που θα αρδεύουν συνολικά ακαθάριστη έκταση περί τα 150.000 στρέμματα και καθαρή έκταση 120.440 στρεμμάτων.
Για την μεταφορά του αρδευτικού νερού προβλέπεται να κατασκευασθεί αγωγός μεταφοράς – προσαγωγής από το φράγμα Αλμωπαίου, το οποίο προβλέπεται να κατασκευασθεί με ανεξάρτητη Εργολαβία. Ο αγωγός, εντός της αρδευόμενης περιοχής, θα διακλαδίζεται για να τροφοδοτήσει το σύνολο των δώδεκα αρδευτικών ζωνών. Οι αγωγοί μεταφοράς θα είναι υπόγειοι κλειστοί υπό πίεση, θα οδεύουν κατά μήκος του υφιστάμενου οδικού δικτύου και θα καταλήγουν στα έργα κεφαλής κάθε αρδευτικής ζώνης, στις δώδεκα δεξαμενές ημερήσιας αναρρύθμισης και στα αντίστοιχα δώδεκα αντλιοστάσια τροφοδοσίας. Κατά τη Μεταβατική Περίοδος Λειτουργίας, ήτοι μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής και θέσης σε αποδοτική λειτουργία του φράγματος Αλμωπαίου, το έργο θα υδροδοτείται από τις διαθέσιμες πηγές υδροληψίας εντός της περιμέτρου των έργων.
Το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει ένα σύγχρονο υπόγειο αρδευτικό σύστημα με βαρυτικό αγωγό προσαγωγής από το φράγμα Αλμωπαίου. Το φράγμα Αλμωπαίου θα υλοποιηθεί με ανεξάρτητη εργολαβία.
Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κατ ’αρχήν με ίδια ή/και δανειακά κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιώτης φορέας της σύμπραξης, δηλαδή ο ανάδοχος. Οι οικονομικές υποχρεώσεις της Αναθέτουσας Αρχής, με την επιφύλαξη των όρων της Σύμβασης Σύμπραξης, περιορίζονται αποκλειστικά στην καταβολή της Χρηματοδοτικής Συμβολής και της Μηνιαίας Ενιαίας Πληρωμής. Η Χρηματοδοτική Συμβολή της Αναθέτουσας Αρχής, καλύπτει το σύνολο (100%) του κατασκευαστικού κόστους, μέχρι του ποσού των 34,5 εκατ. ευρω κατ’ ανώτατο όριο (από το Εθνικό ή/και ενωσιακό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων). Ήδη η Χρηματοδοτική Συμβολή Αναθέτουσας Αρχής, προέρχεται από πιστώσεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».