έκπτωση φόρου σε επενδυτικά σχέδια
Μαρίνα Αλίμου
έκπτωση φόρου σε επενδυτικά σχέδιαΠηγή Εικόνας: Ένωση Μαρινών Ελλάδας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Στο στάδιο της έκδοσης των οικοδομικών αδειών αναμένεται να εισέλθει προσεχώς μια μεγάλη ανάπτυξη – επένδυση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Πρόκειται για το έργο  εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης της μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης των Βαλκανίων, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Τα υπουργεία Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Τουρισμού υπέγραψαν την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων.

Κατά συνέπεια, το έργο της ανάπτυξης της Νέας Μαρίνας Αλίμου, εταιρεία της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, μέλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ μπαίνει στην επόμενη του φάση για την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Βάσει εκτιμήσεων η κατασκευή της θα ξεκινήσει το 2025 καθώς οι οικοδομικές άδειες θα χρειαστούν περί τους έξι μήνες. Η Reds, επίσης θυγατρική της Ελλάκτωρ έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου. Βάσει της ΚΥΑ, θα έχει δυνατότητα 979 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, εκ των οποίων 873 αφορούν σε σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών και μήκους από 12 μ. έως 50 μ., 95 σε ναυταθλητικά σκάφη μήκους 6 μ. έως 15 μ., και 11 σε αλιευτικά σκάφη.

Η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μία από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας. Αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική – στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει Τραμ, Λεωφορεία και Ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στην θυγατρική εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε.» της  ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου 100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Όπως αναφέρουν στελέχη που βρίσκονται κοντά στην ανάπτυξη του έργου, σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη περίπου 18.500 τ.μ. θα αναδείξει την δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Το πρωτοποριακό σχέδιο «απαντάει» στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να  βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν την μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου. Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.