Σε ρυθμούς ανάπτυξης επανήλθε, το 1ο τρίμηνο του 2024, η αγορά smartphones της Ευρώπης (εξαιρουμένης της Ρωσίας), με τις αποστολές να αυξάνονται κατά 2% σε ετήσια βάση, μετά από 12 συνεχή πτωτικά τρίμηνα. Συνολικά, τους τρεις πρώτους μήνες του 2024, στην ευρωπαϊκή αγορά διατέθηκαν 33,1 εκατ. συσκευές smartphones.
“Αυτό έγινε χάρη στη χαλάρωση των μακροοικονομικών συνθηκών και την έναρξη ενός κύκλου ανανέωσης Android για συσκευές, που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας”, αναφέρει η Canalys, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ). Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, η Samsung ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής το 1ο τρίμηνο του 2024, με μερίδιο αγοράς 37%, χάρη στη σειρά Galaxy S24 και την ανανέωση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας σε συσκευές στη χαμηλή κατηγορία τιμών.
Η Apple ήρθε δεύτερη με μερίδιο αγοράς 22%, ενώ η Xiaomi, η Motorola και η HONOR συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, παίρνοντας μερίδια αγοράς 16%, 6% και 3%, αντίστοιχα.
“Η απόσταση μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων της αγοράς αυξάνεται, καθώς το premium τμήμα κλίνει περισσότερο προς το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και η μαζική αγορά στρέφεται περισσότερο προς το χαμηλό άκρο”, τονίζει η Canalys. “Το 1ο τρίμηνο του 2024, η αγορά στην Ευρώπη είδε το υψηλότερο μερίδιο premium συσκευών, καθώς τα smartphones με κόστος $800 και άνω αποτελούσαν το 32% των αποστολών.
Ο ρόλος του ΑΙ
Η Canalys προβλέπει ότι η ευρωπαϊκή αγορά smartphones (εξαιρουμένης της Ρωσίας) θα αυξηθεί κατά 1% το 2024, καθώς η ζήτηση παραμένει μέτρια εν μέσω ενός μεγαλύτερου κύκλου ζωής των συσκευών.
“Οι δυνατότητες AI θα παραμείνουν μια μεσομακροπρόθεσμη φιλοδοξία τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τους κατασκευαστές κινητών και είναι απίθανο να οδηγήσουν σε σημαντική ζήτηση φέτος”, σχολιάζει η Canalys.
Οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι, κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, οι πωλητές θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην προσαρμογή των σχεδίων των συσκευών τους, ώστε να συμμορφώνονται με την οδηγία της Ε.Ε. για τον οικολογικό σχεδιασμό, η οποία θα αυξήσει τις απαιτήσεις για ενημερώσεις λογισμικού, ανθεκτικότητα και δυνατότητα επισκευής στα smartphones.
“Οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης θα είναι κομβικής σημασίας για τους κατασκευαστές στην Ευρώπη, ιδιαίτερα για εκείνους που επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στο premium τμήμα της αγοράς”, σημειώνει η Canalys. Και καταλήγει: “Η εύρεση μιας ισορροπίας μεταξύ της βιωσιμότητας, της συμμόρφωσης, της τεχνητής νοημοσύνης, της ενίσχυσης των brands και των καινοτομιών στο hardware, θα είναι ζωτικής σημασίας για τους κατασκευαστές όλο το διάστημα μέχρι το 2030”.
Η στάση των καταναλωτών
Σε μια πρόσφατη μελέτη καταναλωτών, που διεξήχθη από την Canalys, η οποία επικεντρώθηκε στην ευρωπαϊκή αντίληψη των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης στα smartphones, το 40% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι θετικό σχετικά με τα χαρακτηριστικά ΑΙ, που μπορούν να προσθέσουν στην εμπειρία τους στα smartphones.
Ωστόσο, οι αναλυτές εντοπίζουν μεγάλο χάσμα μεταξύ τους ενδιαφέροντος και της αγοραστικής πρόθεσης. Κατά συνέπεια, οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ολιστικά και ισορροπημένα ως μέρος του ευρύτερου μάρκετινγκ, καθώς ο μέσος Ευρωπαίος είναι συγκρατημένα αισιόδοξος για τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα smartphones.