Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην παγκόσμια αγορά tablet με τις πωλήσεις να γυρίζουν σε θετικό έδαφος το 1ο τρίμηνο του 2024, μετά από ένα δύσκολο 2023. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές tablet αυξήθηκαν μέτρια κατά 1% το 1ο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας τα 33,7 εκατ. μονάδες.
Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε συνέχεια τεσσάρων διαδοχικών τριμήνων πτώσης, με την άνοδο των πωλήσεων να συνδέεται με την ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών και τη σταθεροποίηση των οικονομιών ανά τον πλανήτη. “Η βιομηχανία των tablet είχε ένα θετικό ξεκίνημα για το 2024 και το υπόλοιπο του έτους αναμένεται να φέρει περαιτέρω ανακούφιση μετά από ένα δύσκολο 2023”, αναφέρει η Canalys, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).
Όπως παρατηρούν οι αναλυτές της εταιρείας, “παρά την παρατεταμένη περίοδο των προσεκτικών καταναλωτικών δαπανών για tablet, οι κατασκευαστές παρέμειναν φιλόδοξοι. Οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά συνέχισαν να επενδύουν στην κατηγορία, ενώ οι παραδοσιακοί παίκτες προσφέρουν καινοτομία για να ενθουσιάσουν τους πελάτες και να οδηγήσουν σε νέες περιπτώσεις χρήσης”.
“Η αγορά των tablet βρίσκεται σε καλό δρόμο να σταθεροποιηθεί πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Η υλοποίηση των αναβληθέντων εμπορικών και κυβερνητικών εγκαταστάσεων από πέρυσι και η ταχεία επέκταση της υποδομής 5G σε αναξιοποίητες αγορές θα ενισχύσουν την ανανέωση της ζήτησης για tablet”, είναι η εκτίμηση της Canalys.
Οι κατασκευαστές
“Αξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα η κίνηση της Apple να ενσωματώσει οθόνες OLED στα iPad Pro, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο σε επίπεδο τεχνολογίας οθόνης στα χαρτοφυλάκια tablet των κορυφαίων κατασκευαστών”, αναφέρει η Canalys.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2024 πρόκειται να σηματοδοτήσει νέες αλλαγές στην αγορά των tablet σε επίπεδο λειτουργικότητας, με τους κατασκευαστές να εστιάζουν τόσο σε αναδιπλούμενα μοντέλα, όσο και στο περιεχόμενο 3D.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple παρέμεινε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς tablet το 1ο τρίμηνο του 2024, με πωλήσεις 12,0 εκατ. iPads και μερίδιο αγοράς 36%. Η Samsung αναπτύχθηκε κατά 1% και κατέχει τη δεύτερη θέση με 6,8 εκατ. πωλήσεις.
Η Huawei διατήρησε την τρίτη θέση για ένα διαδοχικό τρίμηνο, αποστέλλοντας 2,7 εκατ. μονάδες με ισχυρή ετήσια ανάπτυξη 70%, ωθούμενη κυρίως από τη ζήτηση στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα και σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Τέλος, Lenovo και Amazon κατέλαβαν την τέταρτη και την πέμπτη θέση, αντίστοιχα, στέλνοντας πάνω από 2 εκατ. tablet.
Το κακό 2023
Δύσκολες ημέρες πέρασε η αγορά tablet το 2023, με τις πωλήσεις των συσκευών να παραμένουν σε μέγγενη και μάλιστα, να διολισθαίνουν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2011. Η αγορά των tablet βρέθηκε σε καθοδικό σπιράλ το 2023, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 10% σε ετήσια βάση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και να φθάνουν τα 135 εκατ. συσκευές tablet.
Οι αναλυτές της Canalys υπογραμμίζουν ότι το χάσμα καινοτομίας, μεταξύ tablet και άλλων προσωπικών υπολογιστικών συσκευών, είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουν προσοχή οι βασικοί κατασκευαστές της αγοράς. “Τα σχέδια για την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης στα tablet ακολουθούν εκείνα σε υπολογιστές και smartphone. Η μεταφορά αυτής της λειτουργικότητας σε όλες τις συσκευές θα είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές, που στοχεύουν να προσφέρουν μια ενοποιημένη και απρόσκοπτη εμπειρία στα οικοσυστήματα”, σημειώνει η εταιρεία.