Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Την έναρξη της διαδικασίας διαβούλευσης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) της Μαρίνας Λευκίμμης, του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε. (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.), γνωστοποίησε λίγο πριν το Πάσχα το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων.
Βασικός στόχος της προτεινόμενης ανάπτυξης της μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων κατηγοριών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη αυτά, έτσι ώστε η μαρίνα να ανταποκριθεί στις τάσεις της αγοράς για περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού σε σύγχρονες υποδομές. Οι βασικές χρήσεις θα είναι ελλιμενισμού σκαφών μήκους έως 45 μέτρων, χερσαία απόθεση και συντήρηση σκαφών, τουρισμός – αναψυχή, καταστήματα παροχής υπηρεσιών (τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων / σκαφών, πώλησης ειδών πρώτης ανάγκης, κυλικείου κλπ.), εντευκτήριο, κατάστημα ναυτιλιακών ειδών, καταστήματα (εστίασης, εμπορικής χρήσης), super market, γραφεία, χώροι πρασίνου κ.α. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 5.500 τ.μ..
Ειδικά οι χρήσεις τουρισμού – αναψυχής, δύνανται να περιλαμβάνουν: εστιατόρια, αναψυκτήρια, café, εμπορικά καταστήματα, αθλητικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων γυμναστηρίων, υπαίθριων και στεγασμένων αθλητικών εγκαταστάσεων, υδροθεραπευτηρίων (spa), κέντρων αναζωογόνησης και ευεξίας, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, χώρους συνάθροισης κοινού, εκθεσιακούς – συνεδριακούς χώρους, ναΐσκο (παρεκκλήσι), παιδικές χαρές – παιδότοπους, χώρους στάθμευσης (κτίρια, γήπεδα, υπόγειοι/ημιυπόγειοι χώροι) κ.α.
Όπως αναφέρεται, ο λιμένας κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και από τότε λειτουργεί εξυπηρετώντας τις ανάγκες της περιοχής. Σήμερα, η κύρια χρήση του λιμένα είναι η εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας με ανοιχτού τύπου (ferry boat) και κλειστού τύπου Ε/Γ-Ο/Γ πλοία προς Ηγουμενίτσα και προς Παξούς (εποχικά), καθώς και ο προσωρινός ελλιμενισμός μικρών σκαφών διαφόρων τύπων (τουριστικά, ημερόπλοια, αλιευτικά, σκάφη αναψυχής κ.α.).
Η Μαρίνα Λευκίμμης θα αποτελείται από θαλάσσια ζώνη συνολικής επιφάνειας 55 στρεμμάτων περίπου και χερσαία ζώνη συνολικής επιφάνειας 31 στρεμμάτων περίπου. Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Λευκίμμης προβλέπει τη διαμόρφωση μίας άρτια οργανωμένης λιμενολεκάνης με σύγχρονες παροχές προκειμένου να εξυπηρετήσει τον άνετο και ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών. Επίσης, προβλέπει την ανάπτυξη υποδομών υψηλού επιπέδου, για την άρτια εξυπηρέτηση των επιβαινόντων στα σκάφη αλλά και την αναψυχή των επισκεπτών της μαρίνας γενικότερα, που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητά της. Η είσοδος στο θαλάσσιο χώρο της μαρίνας θα γίνεται από τα βορειοανατολικά μέσω της εισόδου στη λιμενολεκάνη του Λιμένα Λευκίμμης.
Η χερσαία ζώνη της μαρίνας διαμορφώνεται στο μεγαλύτερο τμήμα της (26 στρέμματα περίπου) εντός της καθορισμένης Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Λευκίμμης και συγκεκριμένα καταλαμβάνει το νότιο τμήμα αυτής, ενώ ένα μικρότερο τμήμα της χερσαίας ζώνης της μαρίνας (5 στρέμματα περίπου) διαμορφώνεται επί νέων επιχώσεων στην εσωτερική πλευρά του προσήνεμου μώλου. Με την προβλεπόμενη διάταξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, διακρίνεται σε αυτήν ένας τομέας χρήσεων και λειτουργιών με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς δόμησης, ο οποίος υποδιαιρείται σε δύο υποτομείς αναφορικά με τις επιτρεπόμενες χρήσεις. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 5.500 τ.μ. και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης, πύργο ελέγχου, καταστήματα ναυτιλιακών ειδών, super market, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, γραφεία, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων κλπ.), χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (όπως εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, κλπ.), καθώς επίσης, και χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών. Η μαρίνα θα περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου.