Τους «ποντικούς» της κερδοσκοπίας στην αγορά του λιανεμπορίου αποκαλύπτει η ΕΛΣΤΑΤ αλλά η «γάτα» που τους πιάνει έχει …πέσει για ύπνο. Ο δείκτης τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών ενισχύθηκε κατά 5,3% τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 με τον πληθωρισμό να διαμορφώνεται στο 3,2% για τον Μάρτιο. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον δείκτη παραγωγού της Βιομηχανίας του Μαρτίου έδειξαν ότι τα τρόφιμα ενισχύθηκαν κατά 1,1% στην εγχώρια αγορά σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και ο δείκτης τροφίμων της βιομηχανίας για την εξωτερική αγορά ενισχύθηκε κατά 18,6% σε ένα χρόνο.
Για την εγχώρια αγορά από τον μήνα Μάρτιο σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 ο δείκτης τροφίμων ενισχύθηκε μόλις 0,1% Για την άνοδο του πληθωρισμού του Μαρτίου με το κλάδο της διατροφής και των μην αλκοολούχων ποτών δεν προήλθε από τη βιομηχανία η οποία παρήγαγε προϊόντα με οριακή άνοδο κατά 0,1%. Να σημειωθεί ότι για την ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός εντοπίζει την λιανικές τιμές με τη βιομηχανία τροφίμων να κρατάει άμυνα τον Μάρτιο.
Οι αρμόδιοι της αγοράς του λιανεμπορίου πρέπει να αλλάξουν «συνήθειες» αφού η ακρίβεια δεν παράγεται από τη Βιομηχανία αλλά από τα ενδιάμεσα στάδια ή από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς), με έτος βάσης 2015=100,0 και μήνα αναφοράς τον Μάρτιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2023, παρουσίασε μείωση 0,1% έναντι μείωσης 10,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2023 με το 2022
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Μάρτιο 2024, σε σύγκριση με τον δείκτη του Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι μείωσης 5,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2023 .
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, παρουσίασε μείωση 8,4% έναντι αύξησης 24,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των προηγούμενων δωδεκαμήνων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος