Η Apivita, «γέννημα θρέμμα» της Ελλάδος, πλέον ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τα χρώματα του ισπανικού ομίλου δικτύου Puig με τη διοίκηση βάζει τον πήχη ψηλά για την επόμενη τριετία. Σε 20 νέες αγορές στοχεύει ο πολυεθνικός όμιλος με την παρουσία των καλλυντικών να φτάνει σε 70 χώρες , διεκδικώντας για τα ελληνικά προϊόντα να φέρουν τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ μέχρι το 2027.
Από το 2017 που η Apivita – η εταιρεία που ίδρυσαν το 1979 η Νίκη και ο Νίκος Κουτσιανάς – πέρασαν στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου, έχει διευρύνει την παρουσία της σε 50 χώρες από 15 με το 38% του τζίρου της να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές.
Η μεγαλύτερη αγορά της είναι η Ισπανία, που έχει θυγατρική όπως και σε άλλες τέσσερις χώρες (Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία και Βέλγιο) και ετοιμάζεται για είσοδο στην αγορά του Καναδά.
Όπως είπαν τα στελέχη της εταιρείας στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση των δράσεων ESG, φέτος προσβλέπει σε ενοποιημένο τζίρο 67 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 18% σε σχέση με το 2023, όπου οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν περίπου στα 60 εκατ. ευρώ
έναντι 52 εκατ. ευρώ το 2022. Η κερδοφορία το 2023 υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε στα 6 εκατ. ευρώ.
Ωθηση από τον τουρισμό
Στο πρώτο δίμηνο φέτος οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι στο 12-13% ενώ ποντάρει και στον τουρισμό για την αύξηση των πωλήσεων με δεδομένο ότι έχει συνεργασίες με πολλά ξενοδοχεία και κέντρα ευεξίας.
Στη στρατηγική της εταιρείας παραμένει ως προτεραιότητα το φαρμακείο ακόμη και στις αγορές του εξωτερικού. Είναι το μεγαλύτερο κανάλι πωλήσεων και θα παραμείνει, καθώς όπως τονίστηκε το φαρμακείο είναι στο DNA της εταιρείας. Ο καταναλωτής νιώθει
ασφάλεια, το προσωπικό του φαρμακείου είναι πολύ καλά εκπαιδευμένο ενώ μέσα στο retail είναι πιο δύσκολο παρά μόνο αν είναι shop in shop.
Το φαρμακείο παραμένει το μεγάλο κανάλι πωλήσεων
Η μόνη χώρα που έχει πολύ ανεπτυγμένο το κανάλι του retail είναι η Ελλάδα με δυο καταστήματα, το ένα στη Σόλωνος και το δεύτερο στο αεροδρόμιο. Η Apivita έχει δύο καταστήματα στην Κροατία, σε Ζάγκρεμπ και Σπλιτ και ένα κατάστημα στη Μαδρίτη.
Η εταιρεία δεν σχεδιάζει στην παρούσα φάση επέκταση μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων αλλά ισχυροποίηση της παρουσίας της μέσα από το κανάλι των φαρμακείων και των shop in shop που διαθέτει στα Attica και τα Hondos Center αλλά και της ενίσχυσης του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων.
Όπως επισημάνθηκε από τα στελέχη της εταιρείας οι online πωλήσεις αποτελούν σήμερα οριακά το 10% του τζίρου ωστόσο είναι το όχημα για την προετοιμασία εισόδου στις νέες αγορές.
Αγορές που η κάθε μια έχει την ιδιαιτερότητά της, όπως για παράδειγμα ενώ στην Ευρώπη τα φαρμακεία αποτελούν πρόσφορο πεδίο για την ανάπτυξη των πωλήσεων των προϊόντων της Apivita, στην Ασία η διείσδυση γίνεται μέσω του retail με shop in shop.
Επιστροφή 1% του τζίρου για περιβαλλοντικές δράσεις
Σε ό,τι αφορά τις δράσεις ESG, η Apivita συμμετέχει στο Παγκόσμιο Δίκτυο 1% for the Planet, δεσμεύεται και επιστρέφει στον πλανήτη το 1% των πωλήσεων επιλεγμένων προϊόντων της, μέσω συνεργασιών με διεθνείς φορείς και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, που έχουν ως στόχο την προστασία της βιοποικιλότητας και των μελισσών, σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, έχει αναπτύξει μία πολυεπίπεδη συνεργασία με την Aegean Rebreath, στηρίζοντας ποικιλοτρόπως το έργο της, από το 2020 έως και σήμερα με
την αφιέρωση του 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της αντηλιακής σειράς BEE SUN SAFE! Από το 2027 η δέσμευση της εταιρείας είναι επιστρέφει το 1% των συνολικών πωλήσεών της μέσα από συνεργασίες με ΜΚΟ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος