Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) εξακολουθεί να είναι η ελλιπής υποδομή του δημόσιου δικτύου φόρτισης των αυτοκινήτων που δεν εκπέμπουν επικίνδυνους ρύπους. Οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων EV εξετάζουν προσεκτικά το κριτήριο της εύκολης και απρόσκοπτης φόρτισης για να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία και την ολοκλήρωση του ταξιδιού. Έως τώρα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες το δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV έχει πολλές ελλείψεις ακόμη και στο εθνικό δίκτυο όπου είναι απαραίτητη η χρήση των υποσταθμών DC μεγάλης ισχύος για να φορτισθούν γρήγορα οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων επενδύουν μεγάλο μέρος από τους οικονομικούς πόρους τους για να εξελίξουν και να λανσάρουν νέα μοντέλα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αλλά αντιμετωπίζουν τα παράπονα και τις αιτιάσεις των υποψήφιων αγοραστών σχετικά με τη δυνατότητα της φόρτισης. Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, σημαντική μερίδα υποψήφιων αγοραστών θέτει σαν πρώτο προβληματισμό την εύκολη φόρτιση και όχι τις κρατικές επιδοτήσεις για την απόκτηση EV.
Ακόμη και σε χώρες όπου έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης των EV, όπως η Γαλλία, υπάρχουν ακόμη περιοχές όπου καταγράφονται ελλείψεις στο δίκτυο.
Ανώτατο στέλεχος αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε: «Αν δεν εξασφαλισθεί σύντομα η απρόσκοπτη φόρτιση των EV, οι οδηγοί δεν θα έχουν τη δυνατότητα το 2035 να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους παντού στην Ευρώπη».
Ένα γαλλικό μοντέλο που παρουσιάσθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, έχει τη δυνατότητα να κάνει αμφίδρομη φόρτιση, δηλαδή, το αυτοκίνητο μπορεί να επιστρέψει την ηλεκτρική ενέργεια που δενχρειάζεται για την κίνηση του πίσω στο δίκτυο, στο σπίτι είτε στις συσκευές.
Η διαδικασία για τη δημιουργία ενός γρήγορου σταθμού φόρτισης των EV έχει αυξηθεί, τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο σε δύο χρόνια από έξι μήνες, ανέφεραν τέσσερις εταιρείες φόρτισης EV, γιατί οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς των κρατικών φορέων και των δημοτικών αρχών, αναφέρει το Reuters.
Η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες που στηρίζουν τον στόχο της ΕΕ για επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η ΕΕ έχει αποφασίσει να σταματήσουν οι πωλήσεις οχημάτων που εκπέμπουν CO2 από το 2035 και να αναπτυχθεί το δίκτυο σταθμών φόρτισης των EV. Έως το τέλος τους 2023, μόνο το 5,4% των επιβατικών αυτοκινήτων κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών, σε σύνολο 286 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η ΕΕ ενέκρινε νόμο για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών έως το 2030 κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος καθορισμένων οδικών δικτύων για επιβατικά αυτοκίνητα και κάθε 100 χιλιόμετρα για τα βαρέα οχήματα. Υπάρχει μια ισχυρή ώθηση για την κατασκευή κόμβων για επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ακόμη δεν έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες για σταθμούς φόρτισης των φορτηγών, των λεωφορείων και των τουριστικών πούλμαν. Τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές της ΕΕ. Οι οδικές μεταφορές στο σύνολό τους ευθύνονται για το ένα πέμπτο των εκπομπών της ΕΕ.
Οι εταιρείες που ασχολούνται με τη δημιουργία των υποσταθμών γρήγορης φόρτισης επισημάνουν την έλλειψη υποδομής στην παροχή μεγάλης ποσότητας ηλεκτρικού ρεύματος από το δημόσιο δίκτυο και την ανάγκη να κατασκευασθούν υποσταθμοί ηλεκτρικής ενέργειας. Το κόστος αυξάνεται υπέρμετρα και οι επενδύσεις τους με τα σημερινά δεδομένα όσον αφορά τη χρήση είναι επισφαλείς, εκτιμούν οι εκπρόσωποι των εταιρειών.