Οι κύριες δραστηριότητες της Εταιρείας συνίστανται (α) στην παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε εμπορικά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού, γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, σε πλοία ακτοπλοΐας (Ε/Γ και Ο/Γ-Ε/Γ), κρουαζιερόπλοια καθώς και σε τουριστικά σκάφη, αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής, (β) στην παροχή υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης και διέλευσης χύδην ξηρού και γενικού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, και τροχοφόρου φορτίου, (γ) στην παροχή υπηρεσιών σε επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας, και (δ) στην παραχώρηση χώρων για την άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της εναπόθεσης και αποθήκευσης ανεμογεννητριών. Επιπλέον, η Εταιρεία παρέχει βοηθητικές υπηρεσίες σε πλοία και σκάφη (ύδρευση, πετρέλευση, παραλαβή και διαχείριση αποβλήτων, ηλεκτροδότηση) και εκμεταλλεύεται γήπεδα και κτήρια του Λιμένα για πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες. Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των λιμενίσκων Λεγρενών και Βρομοπουσίου, οι οποίοι σήμερα χρησιμοποιούνται για ναυταθλητικό σκοπό.
Ο λιμένας του Λαυρίου, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως τις Κυκλάδες αλλά και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώρια για να υποβάλουν την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος έως την 14η Μαΐου 2024. Στο Λιμάνι του Λαυρίου λειτουργεί επίσης μαρίνα γιοτ με εκτιμώμενη χωρητικότητα 160 θέσεων (σήμερα) και επιπλέον 195 θέσεις ελλιμενισμού (με μελλοντική επέκταση). Το λιμάνι θεωρείται λιμάνι «εθνικής σημασίας» και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας.
Το ΤΑΙΠΕΔ «βγάζει» προς αξιοποίηση το εν λόγω asset προβάλλοντας την γεωγραφική θέση του λιμένα για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, όσο και το πλεονέκτημά του να εξελιχθεί σε home port κρουαζιέρας, καθώς επίσης και ως «πόστο» επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Ως γνωστόν, σε σχέση με άλλες υποδομές, υπήρχαν σχέδια επέκτασης της σύνδεσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το λιμάνι και σύνδεση με το αεροδρόμιο. Η έλευση του τρένου στο Λαύριο θα σημάνει και την απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το αεροδρόμιο, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και το λιμάνι του Πειραιά. Η βόρεια αποβάθρα του λιμένα (υπηρεσίες επιβατών, πλοία και κρουαζιέρες), έχει μήκος περίπου 350μ. και επιβατικό Σταθμό εμβαδού 2.700 τ.μ.. Η νοτιοανατολική (bulk and containers) έχει μήκος 190 μ. και αποβάθρες 680 μ., η νοτιοδυτική (μαρίνα) περίπου 1.000 μ., με σχεδόν 100% της περιοχής να είναι αξιοποιήσιμη (Restaurants, commercial stores and cafes). Συγχρόνως, ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Λαυρίου περιλαμβάνει τον πράσινο μετασχηματισμό του, ώστε να αποτελέσει μοντέλο και για άλλα λιμάνια της χώρας.
Προς το παρόν, πλοία από πέντε ferry companies δραστηριοποιούνται, συνδέοντας το λιμάνι με τα νησιά Κέα και Κύθνος στο Νότιο Αιγαίο, Άγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Λήμνος και Καβάλα σε Βόριο Αιγαίου, καθώς και με τη Σύρο και από εκεί σε διάφορα νησιά στις Κυκλάδες.
Ο ΟΛΑ εκτιμάται ότι το 2023 διακίνησε 560 χιλιάδες επιβάτες από 567 χιλ. το 2022 και 415 χιλ. το 2017. Επίσης, η κρουαζιέρα εισέφερε 139 χιλ. επιβάτες το 2023 από 95 χιλ. το 2022 και μόλις 17 χιλ. το 2017. Διακινήθηκαν 70 χιλ. τόνοι Dry Bulk από 52 χιλ. το 2022 και 8 χιλ. TEUs, όσα και το 2022, αν και το 2017 είχαν διακινηθεί 16 χιλ. Containers. Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε σχεδόν 6,1 εκατ. ευρώ από 4,1 εκατ. το 2022, τα EBITDA το 2023 ανήλθαν σε 2,36 εκατ. από 1,3 εκατ. το 2022, με περιθώριο λειτουργικού κέρδους σχεδόν στο 40%. Τα συνολικά assets υπολογίζονται σε περίπου 8,5 εκατ. ευρώ και τα κεφάλαια σε 7,24 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου A.E.» (ΟΛΛ Α.Ε.) έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το έτος 2062). Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ενδέχεται να παραταθεί και εφόσον ληφθεί σχετική απόφαση θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, πριν από τη δημοσίευση της Πρόσκλησης για την Υποβολή Προσφορών (Request for Binding Offers) από τους επενδυτές που θα προκριθούν στον B Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.