«Κόντυνε» η ακρίβεια. Από την 1η Μαρτίου περίπου 2000 κωδικοί στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα είναι πιο φθηνά έως 15% αλλά έχουν ημερομηνία λήξης διότι η αγορά όταν ανακτήσει την …ελευθερία της θα βρει τα πατήματά της από εκεί που τα άφησε πριν την επιβολή των μέτρων.
Τα νοικοκυριά θα δουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ πιο χαμηλές τιμές από αύριο Παρασκευή σε απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού σπιτιού, είδη καθαριότητας και το βρεφικό γάλα.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας την Παρασκευή 1η Μαρτίου αναμένεται να εκδώσει ανακοίνωση που θα περιγράφει το νέο τοπίο σε κατηγορίες προϊόντων όπως και τις μειώσεις των τιμών που θα κυμαίνονται από 10 έως 15%.
Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί στα ράφια με τα νέα προϊόντα και τις νέες τιμές. Στελέχη των ΣΜ με βάση τους τιμοκαταλόγους που έχουν λάβει θεωρούν ότι οι τιμές του Μαρτίου για τις συγκεκριμένες κατηγορίες θα είναι μειωμένες.
Την ίδια στιγμή οι προμηθευτές εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από τα μέτρα όπως και τα ΣΜ διότι στην πράξη καταργούνται οι συμφωνίες που είχαν συνάψει οι δύο πλευρές.
Οι προμηθευτές είναι αποφασισμένοι να κατεβάσουν τον πήχη των προσφορών ή να διατηρηθούν σε εκείνα τα επίπεδα που ήταν πριν από την εφαρμογή των μέτρων. Έτσι οι καταναλωτές που αγόραζαν προϊόντα με βάση τις προσφορές δεν φαίνεται να κερδίζουν κάτι από τα μέτρα τα οποία συνέβαλαν στη μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων αλλά αυτές των προσφορών θα μείνουν σταθερές στην καλύτερη περίπτωση.
Έρχονται πιο υψηλές τιμές για προϊόντα καφέ.
Την ίδια στιγμή η αγορά δεν τελείωσε με τις ανατιμήσεις κυρίως με τα commodities με τις εταιρείες να βλέπουν την τιμή της πρώτης ύλης να ανεβαίνει Θυγατρική εταιρεία, πολυεθνικής που δραστηριοποιείται στην αγορά του καφέ, προχωρά σε ανατιμήσεις από την 1η Απριλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες οι νέοι τιμοκατάλογοι που έχουν σταλεί στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν ανατιμήσεις σε 23 κωδικούς προϊόντων καφέ τύπου εσπρέσο και καπουτσίνο αλλά και ρόφημα σοκολάτας. Οι ανατιμήσεις κυμαίνονται από 0,9% και φτάνουν μέχρι 6,7% και σύμφωνα με την ενημέρωση που κάνει η εταιρεία στους πελάτες της, οι ανατιμήσεις είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης αύξησης της τιμής της πρώτης ύλης του καφέ.
Γνωστοποιεί δε ότι για τους συγκεκριμένους κωδικούς δεν θα υπάρχει προωθητική δραστηριότητα από 1 Απριλίου έως 30 Ιουνίου.
Η αγορά έχει τα θετικά της όπως και τα αρνητικά της αλλά τα νοικοκυριά που προσδοκούσαν τις προσφορές για να τα αγοράσουν θα απογοητευτούν διότι οι τελικές τιμές μπορεί να κινηθούν και πιο ψηλά σε κάποιες περιπτώσεις.
Νίκος Θεοδωρόπουλος