Δρόμος μετ’ εμποδίων αποδεικνύεται για τις επιχειρήσεις η πορεία προς την ψηφιακή μετάβαση. Η συντριπτική πλειονότητα (98%) των εταιρειών πληροφορικής, σήμερα, αναφέρει πως αντιμετωπίζει τουλάχιστον κάποιο βαθμό πρόκλησης στην προσπάθεια της ψηφιακής μετάβασης, με το 80% να αναφέρει τα σιλό δεδομένων ως πρόβλημα και το 72% να “παλεύει” με συστήματα, που εξαρτώνται υπερβολικά το ένα από το άλλο.
Την παραπάνω εικόνα, όπως ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), αποτυπώνει έρευνα της Salesforce, η οποία βλέπει στην ενσωμάτωση των λύσεων τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις μια πιθανή λύση για το δύσκολο εγχείρημα, που έχουν να υλοποιήσουν οι εταιρείες και σχετίζεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.
Σύμφωνα με τη μελέτη “Mulesoft Benchmark Connectity Report”, σύμφωνα με την οποία το 85% των ειδικών στον κλάδο της πληροφορικής αναμένει πως η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) θα αυξήσει την παραγωγικότητα των προγραμματιστών στους οργανισμούς και τις εταιρείες τους τα επόμενα τρία χρόνια.
Αυτό προκαλεί ιδιαίτερη ανακούφιση στον κλάδο, καθώς τα στελέχη αναφέρουν 39% αύξηση στα αιτήματα που σχετίζονται με την πληροφορική μόνο τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, το 62% δηλώνει, επίσης, ότι ο οργανισμός τους δεν είναι ακόμη εξοπλισμένος για να ενοποιήσει τα συστήματα δεδομένων, ώστε να αξιοποιήσει πλήρως την ΤΝ, γεγονός που εμποδίζει τη μετάβαση και αυξάνει περαιτέρω την πίεση στις ομάδες τους.
Αύξηση του μέσου αριθμού των LLM
Στο μεταξύ, η έρευνα διαπιστώνει ότι οι ηγέτες της πληροφορικής αναμένουν αύξηση κατά 69% του μέσου αριθμού των LLM (γλωσσικών μοντέλων), που θα χρησιμοποιήσουν τα επόμενα τρία χρόνια. Την ίδια στιγμή, το 80% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι χρησιμοποιεί, ήδη, πολλαπλά προγνωστικά και παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, φαίνεται πως – κατά μέσο όρο – μόνο το 28% των εφαρμογών σήμερα είναι συνδεδεμένες, ενώ το 95% των διευθυντικών στελεχών πληροφορικής αναφέρει ότι τα προβλήματα ενοποίησης εμποδίζουν την υιοθέτηση της ΤΝ. Ένα σημαντικό ποσοστό (64%) των στελεχών αναφέρει, επίσης, ότι έχει ενδοιασμούς ως προς την ηθική χρήση και την υιοθέτηση της ΤΝ.
Αυτοματοποίηση
Η αυτοματοποίηση παραμένει πηγή αντιπαράθεσης μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών της πληροφορικής και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, ενώ οι χρήστες επωφελούνται από την εξοικονόμηση χρόνου (1,9 ώρες ανά εργαζόμενο την εβδομάδα) και ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στην αυτοματοποίηση, οι ομάδες πληροφορικής, που συχνά είναι υπεύθυνες για την υιοθέτηση της αυτοματοποίησης, δείχνουν επιφυλακτικότητα.
Τα δύο τρίτα (66%) των έργων αυτοματοποίησης έχουν ως μοναδικό “φύλακα” τα τμήματα ΙΤ και μόνο το 22% των επικεφαλής του κλάδου αναφέρει ενημερωμένες στρατηγικές για την ενσωμάτωση εφαρμογών και πηγών δεδομένων μέσω των APIs (Application Programming Interfaces), ώστε να βοηθηθούν οι μη-τεχνικοί χρήστες.
Τα API απλοποιούν την πρόσβαση και τη χρήση δεδομένων για να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη, συνδέοντας απρόσκοπτα διαφορετικές εφαρμογές και συστήματα. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι το 33% του συνόλου των εσόδων προέρχεται από προσφορές που σχετίζονται με API, αριθμός που έχει παραμείνει σταθερός τα τελευταία τρία χρόνια.
Μάλιστα, τα API συνέβαλαν στην αύξηση των εσόδων σύμφωνα με το 39% των ερωτηθέντων και στη μείωση του λειτουργικού κόστους για το 35%, αφού ενισχύουν τη λειτουργική αποδοτικότητα και βελτιώνουν την παραγωγικότητα (σύμφωνα με το 48% των ερωτηθέντων).