Πηγή Εικόνας: απε - μπε
Γιώργος Παπακωνσταντίνου 

 

Προσωρινός ανάδοχος για το μεγάλο οδικό έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», ύψους 310 εκατ. ευρώ συνολικά (προϋπολογισμού 234 εκατ. με Φ.Π.Α., συν προαίρεση 76 εκατ.) ορίστηκε ο όμιλος ΑΒΑΞ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με έκπτωση 17,5%. Στη διαγωνιστική διαδικασία (προσφορές είχαν δοθεί στις 21 Δεκέμβριου 2023) συμμετείχαν και οι ΤΕΡΝΑ (έκπτωση 16,5%), Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ (15,04%), Intrakat – METKA (11,08%) και ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – EΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ – ΕΡΓΟΚΑΤ (10,31%).

Το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Ειδικότερα, το αντικείμενο του έργου αφορά την μελέτη και κατασκευή των κάτωθι : · Ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας · Κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα “Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων : 1. Ανισόπεδος Κόμβος Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1). 2. Ανισόπεδος Κόμβος Γραμμενοχωρίων (Κ2). 3. Ανισόπεδος Κόμβος Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1). 4. Ανισόπεδος Κόμβος Ζίτσας (Κ4) . 5. Ανισόπέδος Κόμβος Καρυών (Κ5). 6. Ανισόπεδος Κόμβος Καλπακίου (Κ6). · Αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται. · Προαίρεση 2η : Αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ.