Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου που αφορά στην κατασκευή, λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) ολοκλήρωσε τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα. Ετσι, ένα project με σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία μπορεί να προχωρήσει έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς η δημιουργία μαρίνας για την εξυπηρέτηση μεγάλων σκαφών αναψυχής είχε χωροθετηθεί με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού το 2007. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ στον οποίο επικράτησε εταιρεία του ομίλου Lamda Development.
Οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της Μαρίνας αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ. Εκτός από τις επενδύσεις, η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο Προτιμητέος Επενδυτής, δηλαδή η LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA, με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως.
H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ. Όπως πέρυσι είχε αναφέρει η Lamda, το project περιλαμβάνει χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800τμ, με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου, CEO της LAMDA Development είχε δηλώσει ότι «η LAMDA Development ενισχύει τον ηγετικό της ρόλο στο κλάδο των μαρίνων με την κατασκευή, λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας Κέρκυρας. Πλέον η LAMDA αποκτά την τρίτη μαρίνα στην Ελλάδα, στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του Ιονίου πελάγους. Η στρατηγική μας είναι η ανάδειξη της LAMDA Marinas σε ηγέτιδα του κλάδου».