Της Τέτης Ηγουμενίδη
Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του και πιάνει δουλειά εντός Φεβρουαρίου (15 του μηνός) με αφετηρία την Βεϊκου και ο δεύτερος μετροπόντικας υπό την ονομασία «Νίκη» που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου – Γουδή του Μετρό της Αθήνας.
Ο πρώτος, η «Αθηνά», έχει ήδη διανοίξει και επενδύσει σήραγγα μήκους περίπου 700 μέτρων ξεκινώντας από τον σταθμό Κατεχάκη και οδεύοντας προς το νέο σταθμό στο Γουδή.
Οι γερμανικής τεχνολογίας μετροπόντικες (TBM) είναι από τους πλέον σύγχρονους. Η Αθηνά προχωρά 15 μέτρα ημερησίως. Ουσιαστικά πρόκειται για κινούμενα «εργοστάσια» μήκους περίπου 100 μέτρων που εκτός από το μηχάνημα που πραγματοποιεί την διάνοιξη διαθέτουν το πιλοτήριο (όλη η εργασία παρακολουθείται ηλεκτρονικά) τον εξοπλισμό για την ενέργεια που χρειάζεται και διάφορους χώρους για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων.
Περίπου 300 άτομα (μηχανικοί, εργάτες κ.λ.π.) της Άβαξ εργάζονται στο εν λόγω έργο, συν το προσωπικό που διαθέτουν οι υπεργολάβοι με τους οποίους συνεργάζεται.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια κοινοπραξία (Άβαξ – Ghella SpA – Alstom Transport S.A.) με επικεφαλής την Άξαξ, το έργο από την πλευρά της προχωρά χωρίς απρόοπτα και σημαντικές καθυστερήσεις. Η συμβατική υποχρέωσή της, με βάση τη σύμβαση που έχει υπογράψει με την Ελληνικό Μετρό το 2021, είναι να παραδώσει τη νέα πορτοκαλί γραμμή το 2029.
Η προαναφερόμενη χρονολογία, ωστόσο, δύσκολα θα τηρηθεί. Το έργο είναι μεγάλο, συνολικά 12,8 χιλιόμετρα υπόγειου τούνελ σε βάθος περίπου 40 μέτρων ενώ ακόμα δεν έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία, ώστε να ξεκινήσει και εκεί εργασίες, οι 10 από τους 15 συνολικά σταθμούς που θα έχει η νέα γραμμή Μετρό.
Με την λειτουργία της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα. Η πορτοκαλί γραμμή θα εξυπηρετεί τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας με σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Είναι ενδεικτικό ότι η απόσταση Άλσος Βεΐκου – Δικαστήρια θα χρειάζεται 5 λεπτά και από το Γαλάτσι μέχρι την Πανεπιστημιούπολη 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.