Το προϊόν «Αρκάδι» της «Παπουτσάνης» δίνει το παρόν στην αγορά των απορρυπαντικών η οποία βρίσκεται σε καθεστώς «επιτήρησης» από το Υπουργείο Ανάπτυξης εξαιτίας των υψηλών τιμών που τα διαθέτουν στην εγχώρια αγορά σε σχέση με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή.
Η «Παπουτσάσνης» του Μενέλαου Τασόπουλου με την εξαγορά της «Αρκάδι» έρχεται να ταράξει τα νερά του ανταγωνισμού έναντι των πολυεθνικών ομίλων και των εγχώριων που είναι ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Το «Αρκάδι» είναι στα ράφια του σούπερ μάρκετ και το εντοπίσαμε με 32 μεζούρες με προσφορά η τιμή της μεζούρας να διαμορφώνεται σε 0,22 λεπτά του ευρώ.
Η εταιρεία σε παρουσίαση που έκανε στα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ Μ. Τασόπουλο να λέει ότι η παρουσία τους στην αγορά των απορρυπαντικών έχει την ίδια στρατηγική που διαμόρφωσε όταν εισήλθε στα αντισηπτικά με την παρουσία του COVID 19 συμβάλλοντας στην αποκλιμάκωση των λιανικών τιμών έως 300%.
Το Αρκάδι εισέρχεται σε μία αγορά των 500 εκατ. ευρώ.
Η marketing director της Παπουτσάνης, κ. Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου μετά την παρέμβαση του Τασόπουλου έδωσε τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για τη νέα κατηγορία προϊόντων Αρκάδι.
Ειδικά για τα απορρυπαντικά έθεσε ως στόχο σε βάθος τριετίας να κερδίζουν μερίδιο αγοράς που θα κυμαίνεται από 3% έως 5%.
Η κυρία Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου ότι με βασική ύλη το σαπούνι ως απορρυπαντικό ρούχων και με την προσθήκη φυτικών ενζύμων μπορεί να ανταγωνιστεί το καλύτερο προϊόν της κατηγορίας τόσο σε αποτελεσματικότητα στο πλύσιμο όσο και σε τιμή.
Η marketing director της Παπουτσάνης έδωσε και μία απάντηση σε μία απορία που έχουν σχεδόν όλοι καταναλωτές με τις υγρές συσκευασίες απορρυπαντικών οι οποίες δεν έχουν πλήρη γέμιση και σημαντικό μέρος της συσκευασίας είναι άδειο σπαταλώντας πλαστική συσκευασία που επιβαρύνει το περιβάλλον.
Η αρμόδια της εταιρείας είπε ότι από τις αρχές Μαρτίου θα υπάρξει διαφημιστική καμπάνια του προϊόντος που θα εξηγεί τη χρησιμότητα του στα νοικοκυριά όπως και την τιμή του. Η αγορά των απορρυπαντικών την προσδιόρισε στα 180 εκατ ευρώ και μαζί με τα προϊόντα κουζίνας σε 500 εκατ. ευρώ.
“Στόχος μας είναι να χτίσουμε το brand και όχι να μπούμε σε έναν πόλεμο τιμών” σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ενδεικτικό της δυναμικής των επώνυμων προϊόντων είναι ότι οι πωλήσεις της Παπουτσάνης στην κατηγορία αφρόλουτρου από το 2021 μέχρι το 2023 έχουν αυξηθεί σε αξία κατά 230% όταν η κατηγορία έχει ανέβει συνολικά κατά 15%, ενώ στα κρεμοσάπουνα έχει αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά από 17,7% σε 22,2% κατέχοντας την πρώτη θέση.
Παράλληλα με την ανάπτυξη των branded, η οποία το 2023 αυξήθηκε κατά 36% με τη θετική συνεισφορά του σήματος Αρκάδι, το οποίο εξαγόρασε τον Σεπτέμβριο του 2022, η εταιρεία προχωρά σε νέες συνεργασίες με πολυεθνικές διευρύνοντας το αποτύπωμά της στο εξωτερικό απ’ όπου προέρχεται το 55% του τζίρου της.
Στη στρατηγική της παραμένει η ενίσχυση και των δύο άλλων κατηγοριών που δραστηριοποιείται, την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που αποτελεί και το δυνατό της σημείο με τη συνεισφορά στον τζίρο να ανέρχεται στο 40% και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών. Μια κατηγορία, στην οποία η Παπουτσάνης είναι leader στην αγορά της Ευρώπης, και η οποία το 2023 υποχώρησε κατά 32% κυρίως λόγω της μη πώλησης των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία.
Νίκος Θεοδωρόπουλος