Της Εριφύλης Δρίβα
Δημόσια έργα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, μεγαλύτερα και μικρότερα οδεύουν στην ολοκλήρωσή τους εντός του 2024. Εμβληματικά και πολύπαθα, μικρότερα και χρήσιμα, συνολικά επτά έργα, κυρίως οδικά, αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της νέας χρονιάς, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Προς τα τέλη του 2024 αναμένεται να γραφτεί ιστορία για την πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς το Μετρό θα δοθεί σε λειτουργία στο β’ εξάμηνο του έτους. Χρειάστηκε πολυετής ταλαιπωρία, καθυστερήσεις ανεκδοτολογικού χαρακτήρα, διχασμός, αλλά το έργο σε μερικούς μήνες θα αποτελεί πραγματικότητα και θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και τις μεταφορικές συνήθειες των κατοίκων της.
Με συρμούς χωρίς οδηγούς και 13 σταθμούς στη βασική γραμμή το Μετρό θα έρθει, τελικά, στις ζωές των Θεσσαλονικιών.
Την επτάδα των έργων που ολοκληρώνονται εντός του νέου έτους συμπληρώνουν σημαντικές οδικές συνδέσεις όπως το Άκτιο – Αμβρακία που παραδίδεται στις αρχές του 2024 και αναμένεται να μειώσει χρόνους μετακίνησης και να αυξήσει την οδική ασφάλεια. Ακολουθούν τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε-65 που θα παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Σημαντικό ποσοστό του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024, ενός επίσης πολύπαθου και εξαιρετικά αναγκαίου για την οδική ασφάλεια έργου.
Σύμφωνα πάντα με όσα έχουν ανακοινωθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα ξεκινήσουν οι εργασίες μόνιμης αποκατάστασης ζημιών από φυσικές καταστροφές, σε σχολικές μονάδες, σιδηροδρομικό δίκτυο και υποδομές, και κάποιες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2024.
Εξάλλου, ολοκληρώνεται το έργο αποκατάστασης της διώρυγας της Κορίνθου και η κατασκευή του οδικού τμήματος Δημάριο – Ελληνο-βουλγαρικά Σύνορα.
Το τελευταίο έργο δεν είναι ένα παραδοσιακό έργο υποδομών συντελεί όμως σημαντικά στη δημιουργία ενός μοντέλου βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών. Πρόκειται για την ανάπτυξη του Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών που έχει στόχο τη συστηματική καταγραφή του συνόλου των γεφυρών σε πανελλαδική κλίμακα και την παρακολούθηση των διαδικασιών επιθεώρησης, αξιολόγησης και συντήρησής τους.
Σκοπός είναι μέσα στο 2024 να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα, όπου όλοι οι φορείς διαχείρισης γεφυρών θα καταχωρούν την ταυτότητα και τα τεχνικά στοιχεία των υφιστάμενων γεφυρών. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταγραφεί ο ακριβής αριθμός, τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες συντήρησής τους.