Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Άναψε το «πράσινο φως» για την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα έργα οδοποιίας και κατασκευής δικτύων ομβρίων και αποχέτευσης στην περιοχή του Ελαιώνα, καθώς η Οικονομική Επιτροπή του δήμου Αθηναίων ενέκρινε χθες το έργο, που είναι προϋπολογισμού 37.450.495,00 ευρώ, πλαισιώνει την κατασκευή του γηπέδου του Παναθηναϊκού και οδηγεί στον εκσυγχρονισμό των υποδομών μιας υποβαθμισμένης περιοχής, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Το πρώτο έργο αφορούσε στη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων πρασίνου στην περιοχή της Διπλής Ανάπλασης και του Βοτανικού και έχει ήδη προκηρυχθεί. Το νέο έργο συμπληρώνει το πρώτο και αφορά σε έργα οδοποιίας και στην κατασκευή δικτύων παροχέτευσης ομβρίων και αποχέτευσης, κυρίως των οδών που περιβάλλουν τους χώρους πρασίνου. 

«Το μεγάλο έργο της Διπλής Ανάπλασης προχωρά. Σήμερα, συμπληρώθηκε ακόμη ένα κομμάτι στο παζλ αυτού του σύνθετου και πολύπλευρου έργου, που θα δώσει πνοή στην πόλη μας. Δώσαμε σήμα εκκίνησης για μία σειρά από έργα υποδομών που θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα για την Αθήνα», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και προσέθεσε: «Σε λίγα χρόνια από τώρα, οι πολίτες θα απολαμβάνουν ένα νέο πνεύμονα πρασίνου στην καρδιά της πρωτεύουσας και μια καινούργια, σωστά πολεοδομημένη γειτονιά στο Βοτανικό. Μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με νέες υποδομές, ασφαλείς δρόμους, σύγχρονα δίκτυα, ηλεκτροφωτισμό και πράσινο. Οι δεσμεύσεις μας τηρήθηκαν και τα λόγια γίνονται πράξεις». 

Ο νέος αστικός πνεύμονας του πάρκου των 215 στρεμμάτων σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των υποδομών, συνθέτουν την ολιστική ανάπλαση της περιοχής του Ελαιώνα. Με το έργο θα υλοποιηθούν 7,87 χλμ. ανακατασκευής και νέες διανοίξεις οδών, 6,4 χλμ. δίκτυα ομβρίων, 5,1 χλμ. δίκτυα αποχέτευσης, 4,2 χλμ. λεωφορειόδρομου, 4,2 χλμ. ποδηλατόδρομου, ενώ θα φυτευτούν 163 νέα δέντρα σε νησίδες και πεζοδρόμια. 

Αναλυτικά, με το έργο θα γίνουν παρεμβάσεις στις εξής οδούς: 

Α. Οδοποιία 

  1. ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ – ΤΜΗΜΑ Ι (από Αγ. ‘Αννης – Λ. Κωνσταντινουπόλεως) και ΤΜΗΜΑ ΙΙ (από Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Παναγή Τσαλδάρη -Πειραιώς-)

Η Ιερά Οδός ανακατασκευάζεται συνολικά εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων (από Αγ. Άννης έως Παναγή Τσαλδάρη) με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και με πρόσθετη λωρίδα αριστερής στροφής όπου αυτή επιτρέπεται. Προβλέπεται η δεξιά λωρίδα του κάθε κλάδου να έχει καθαρό πλάτος κυκλοφορίας 3,25 μ. με αποκλειστική χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων (λεωφορειόδρομος – ποδηλατόδρομος). Τέλος προβλέπεται φύτευση της κεντρικής νησίδας με δέντρα (ελιές και κυπαρίσσια) και θάμνους, όπου αυτό το επιτρέπει το πλάτος της. 

  1. ΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ (από Λ. Αθηνών – Αγ. Πολυκάρπου)

Πρόκειται για νέα διάνοιξη της οδού με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6,50 μ. (2x 3,25). Στο τμήμα της από την οδό Ανώνυμο 9 έως την Ιερά Οδό προβλέπεται η ύπαρξη κεντρικής νησίδας. Προβλέπονται παρτέρια 1.00×1.00 στα πεζοδρόμια για το τμήμα από την Λ. Αθηνών έως την οδό Ανώνυμο 9, τα οποία θα φυτευτούν με δέντρα (ροβίνιες). 

  1. ΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ (από Αγ. Πολυκάρπου έως Αγ. ‘Αννης διαμέσου της οδού Ανώνυμος 45)

Πρόκειται για τον βασικό άξονα εξυπηρέτησης των εγκαταστάσεων του γηπέδου ποδοσφαίρου, καθώς και των εγκαταστάσεων του αθλητικού σωματείου ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ Π.Α.Ο. Πρόκειται για νέα διάνοιξη της οδού με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6,50 μ. ( 2x 3,25) και με κεντρική νησίδα για να εξυπηρετούνται οι αριστερές στροφές. Το πλάτος της οδού διατηρείται μέχρι και την πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του γηπέδου ποδοσφαίρου. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΓ. ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ

Πρόκειται για επέκταση της 4-ιχνης διατομής της οδού Αγ. Πολυκάρπου ανατολικά από τον προβλεπόμενο ισόπεδο σηματοδοτούμενο κόμβο με την Λ. Προφ. Δανιήλ μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Δημαράκη, δηλαδή σε ολόκληρο το μέτωπο του ενιαίου ΟΤ 45-46-50 και Ο.Τ. 51α. Προβλέπεται κεντρική νησίδα για την εξυπηρέτηση των αριστερών στροφών. 

  1. ΟΔΟΣ ΧΑΡΤΕΡΓΑΤΩΝ

Η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,25 μ. ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια πλάτους 1,50 μ. έκαστο. 

  1. ΟΔΟΣ ΕΥΚΑΛΥΠΤΩΝ

Συγκεκριμένα η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,50 μ. και πεζοδρόμια ελάχιστου πλάτους 1,50 μ έκαστο. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 7_1

Συγκεκριμένα η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,50 μ., ενώ προβλέπεται σε τμήμα της παράλληλη στάθμευση αυτοκινήτων. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 7_2

Συγκεκριμένα η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,50 μ., ενώ προβλέπεται σε τμήμα της παράλληλη στάθμευση αυτοκινήτων. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 6

Πρόκειται για διάνοιξη της οδού από την Λεωφ. Αθηνών έως την Ανώνυμο 7. Η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,25 μ. ανά κατεύθυνση και σε τμήμα της η ύπαρξη παράλληλης στάθμευση αυτοκινήτων. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 41

Πρόκειται για διάνοιξη της οδού από την Ανώνυμο 48 έως την Αγ. Πολυκάρπου στην οποία καταλήγει διαμέσου τμήματος της υφιστάμενης οδού Δημαράκη, το οποίο και βελτιώνεται. Η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 3,25 μ. ανά κατεύθυνση και σε τμήμα της η ύπαρξη παράλληλης στάθμευση αυτοκινήτων. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 9_1

Πρόκειται για διάνοιξη από την Ανώνυμο 20 έως την Προφ. Δανιήλ. 

  1. ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ 9_2

Πρόκειται για διάνοιξη από την Προφ. Δανιήλ έως την είσοδο των εγκαταστάσεων του Ναυτικού Οχυρού, σε προέκταση της Ανωνύμου 9_1. Η οδός προβλέπεται να έχει μία λωρίδα πλάτους 4,00 μ. και πεζοδρόμια ελάχιστου πλάτους 1,50 μ. έκαστο.

Ο σχεδιασμός των οδών έγινε στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους καθορίστηκαν από μελέτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων. Στις οδούς προβλέπεται νέο δίκτυο οδοφωτισμού. 

Β. Έργα Αποχέτευσης Ομβρίων 

Προβλέπονται νέοι αγωγοί ομβρίων και φρεάτια υδροσυλλογής στις οδούς, που προβλέπεται να διανοιχτούν.

Γ. Έργα αποχέτευσης ακαθάρτων 

Προβλέπονται αγωγοί αποχέτευσης ακαθάρτων στις οδούς, που

προβλέπεται να διανοιχτούν.