Ολοκληρώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ η σύμβαση 10005, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS επί γραμμής, στα τμήματα ΣΚΑ-Τιθορέα, Δομοκός-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Οινόη-Χαλκίδα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS επί γραμμής είναι η λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ μέσω της σύμβασης 717.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, «το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Αρκετά τμήματα, έχουν ήδη λάβει από τη ΡΑΣ την απαιτούμενη έγκριση να τεθούν σε λειτουργία. Μάλιστα, σε αυτά που είχαν ήδη αδειοδοτηθεί για θέση σε λειτουργία, συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Δομοκός – Λάρισα, που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel. Αναμένεται η αδειοδότηση των υπολοίπων τμημάτων γραμμής από την ΡΑΣ».
Αναφορικά με την ολοκλήρωση της σύμβασης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός τόνισε: «Η ΕΡΓΟΣΕ μετά την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ολοκλήρωσε χθες το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 10005 που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS επί γραμμής, ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών, συμβατό με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Με σταθερό βηματισμό και σε απόλυτη συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώνουμε τα έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».
Χρ. Σταϊκούρας: Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά για την ανάταξη και την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου
Με αφορμή την ολοκλήρωση της σύμβασης 10005, από την ΕΡΓΟΣΕ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: «Με την ολοκλήρωση, από την ΕΡΓΟΣΕ, της σύμβασης 10005, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ‘‘ETCS’’ επί γραμμής, στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Οινόη – Χαλκίδα, εκπληρώνεται, εντός χρονοδιαγράμματος, ο στόχος που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση των έργων που αναβαθμίζουν ουσιαστικά το επίπεδο ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Η ολοκλήρωση της εν λόγω σύμβασης αποτελεί συνέχεια της περάτωσης, εμπρόθεσμα, των εργασιών ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή της Σύμβασης 717, με την εξαίρεση τμήματος του έργου στο οποίο προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε και η προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μετά τις φυσικές καταστροφές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, για την ανάταξη και την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».